تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

از ابتدای سال92 گلیان در مسیر آبادانی گام های برداشته ولی این قدم های برای قرار دادن گلیان در صدر روستاهای توسعه یافته شهرستان شیروان یا بهتر بگویم دهستان گلیان بسیار کوچک است. برخی از اقدامات به شرح ذیل است:

1- نصب فرستنده دیجیتال:

به گفته ی یکی از اعضای شورای اسلامی و دهیار گلیان، نصب فرستنده دیجیتال با پیگیری ایشان صورت گرفته، و این امر سبب شده تا مردم روستای گلیان از دریافت شبکه های دیجیتال کشوری برخوردار شوند.

2- گازرسانی به روستای گلیان: 

پروژه گازرسانی یکی از طرح اجرا شده سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی است. گازرسانی به روستای گلیان از جمله  طرح هایی است که شورای اسلامی و دهیاری گلیان آن را از عملکردهای ویژه خود در  این روستا می دانند.

3- تلاش برای نصب دکل آنتن دهی ایرانسل

4- خارج کردن گلیان از طرح بافت فرسوده

5- فنس کشی در اطراف گلزار شهدای گلیان

6- هماهنگی برای جمع آوری زباله در شهرک گلیان توسط ماشین حمل زباله

البته لازم به ذکر در کنار اقدامات مجدانه صورت گرفته توسط دهیار و شورای روستای گلیان در بسیاری از زمینه های کم کاری و عدم تمرکز در کارها مشاهده می شود که امید است برای رفع آن تلاش گردد. برخی از زمینه هایی که باید برای رفع آن دهیار و شوراها تلاش نمایند بدین شرح است:

1- عدم نصب سطل زباله در محوطه و کوچه های گلیان بزرگ( روستای گلیان و شهرک گلیان)

2- ساخته نشدن پارک کودک و قسمتی برای ورزشهای همگانی در گلیان بزرگ

3- تکمیل نشدن ساختمان دهیاری گلیان که این امر سبب گشته تا وسایل و اموال دهیاری (نظیر ماشین حمل زباله) به خوبی ساماندهی  و نگهداری نشود. همچنین اهالی از دیدار با دهیار در یک مکان مشخص در زمانی خاص محروم بمانند. از طرفی نبود ساختمان دهیاری باعث شده جلسات شوراها به صورت مدون برگزار نگردد.

4- آسفالت نمودن جاده ها و یا حتی شن ریزی کوچه های گلیان

این مورد در فصل زمستان رفت و آمد اهالی را با مشکل روبه کرده بود. البته شاید برای افرادی مانند دهیار گلیان که در گلیان ساکن نیستند. این مورد، مشکل به حساب نیایید ولی چون مردم از شورا ها این امر  (انتخاب فردی به عنوان دهیار که ساکن گلیان باشد) را مطالبه نکرده اند عذری بر شخص آقای دهیار نیست.

5- نداشتن هیچگونه طرح و حتی همکاری در ایجاد برنامه های فرهنگی و ورزشی در روستا. برای مثال دهیار می توانست در برگزاری مسابقات ورزشی برای جوانان روستا فعالیت می کرد یا در ایجاد کتابخانه و زیر ساخت های فرهنگی با افراد فعال روستا همکاری می نمود. لازم به ذکر است روستای گلیان با سابقه فرهنگی بالا دارای یک کتابخانه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) است.

6- عدم نصب تابلو مناسب و خوش آمد گویی  به روستای گردشگری و شهید پرور گلیان و طرح توسعه آن (شهرک گلیان)

7- نصب نکردن تابلو نام گذاری کوچه ها در شهرک گلیان 

اهالی شهرک گلیان که بخشی از ساکنان گلیان بزرگ هستند از شورای منتخب و دهیار آن (بازوی عملیاتی شورا) انتظار دارند همانطور که دهیار برای ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری، نصب کنتور برق و ... از این اهالی محترم عوارض دریافت می کند در آبادانی طرح توسعه گلیان نیز اقدام مناسبی انجام دهد. 

8-از دیگر نقاط ضعف شورا و دهیار روستای گلیان می توان به نداشتن همیت و جدید لازم برای حل مشکل آب اهالی طرح توسعه گلیان در چهار گذشته، اشاره نمود.

در پایان از همه دوستان و صاحب نظران گلیانی خواهشمندیم با نظرات خود گامی در انتخاب فرد صالح و پرکار در جهت آبادانی گلیان بزرگ در انتخابات 96 بردارند. 

لینک های مرتبط

علت عقب‌ماندگی گلیان در چیست؟


گزارش تصویری از روستای ورگ

 

گزارش تصویری از روستاهای تنسوان، پیرشهید و چلو


نگاهی به روستای رزمغان (گزارش تصویری)

 

سفری به روستای سنگچین (گزارش تصویری)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی