تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

در این مطلب به معرفی کتاب "حقوق متقابل مردم و مسئولین از نگاه فقه شیعه” به قلم سید محمدرضا هاشمی گلیان می پردازیم و در ادامه ی گزارش، تصاویری از فعالیت کانون حضرت قائم مسجد امام حسن مجتبی (ع) در گلیان، نشان داده می شود.

کتاب "حقوق متقابل مردم و مسئولین از نگاه فقه شیعه”  به قلم سید محمدرضا هاشمی گلیان فرماندار شاهرود  منتشر شد. در کتاب سعی شده است با بهره وری از آیات قرآن و احادیث اهل بیت، وظایف و تکالیف مردم و کارگزاران در حکومت اسلامی به نحوی مطلوب و در حد توان تحقیق و بررسی گردد.

در فصل اول کتاب به مباحث مربوط به حکومت و اهداف و مبانی مدیریت اسلامی پرداخته شده است. در فصل دوم عمده وظایف کارگزاران حکومت اسلامی نسبت به مردم مورد بحث قرار گرفته است. در فصل سوم به وظایف و تکالیف مهمی که مردم در حکومت اسلامی دارند، اشاره شده است. در فصل آخر نیز وظایف و تکالیف مشترک مردم و کارگزاران موردپژوهش قرار گرفته است این کتاب در ۱۹۶ صفحه با موضوعات مردم (حقوق اساسی)، احادیث، اسلام و دولت، احادیث، مدیران، اخلاق حرفه ای، جنبه های مذهبی، اسلام، مردم (حقوق اساسی)، جنبه های مذهبی، اسلام، مدیریت (اسلام) توسط معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود به رشته تحریر در آمده است.

سید محمدرضا هاشمی گلیان، در حال حاضر فرماندار شهرستان شاهرود است. 

روستای گلیان از قدیم به عنوان مهد فرهنگ دینی در شهرستان شیروان حائز اهمیت بوده است. برای مشاهده سایر آثار فرهنگی روستای گلیان به لینک آشنایی با نویسندگان گلیان رجوع شود.

تصاویر زیر از برگزاری جلسات آموزشی و عقیدتی توسط کانون حضرت قائم (عج) گلیان با همکاری هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) را نشان می دهد. این جلسات هر روز به مدت 10 روز در اوایل ماه محرم در شهرک گلیان برگزار شد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی