تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان آب مایه‌ی حیات انسان است که با بودنش زندگی، سلامتی، زیبایی، عشق، امید و در یک‌کلام سازندگی و پیشرفت برای انسان‌ها را به ارمغان می‌آورد و نبودش صدها بلا به دنبال خواهد داشت.

شهرک گلیان شیروان یکی از ده‌ها روستای این شهرستان به شمار می‌رود که سال‌های سال با معضلی به نام نبود آب آشامیدنی لوله‌کشی دست‌به‌گریبان است.

نمایندگان مردم این روستا از این معضل می‌گویند به این امید که در دولت تدبیر و امید فکری برای این مسئله‌ی حیاتی شود و آرزوی چندین ساله آن‌ها به واقعیت بپیوندد و چشمان همیشه منتظر پیر و جوان و کودک این روستا به جمال زیبای آب در لوله‌های زنگ‌زده شبکه لوله‌کشی این روستا روشن شود.

این موضوع مسئولین محلی را درگیر خود کرده اما  تاکنون نتوانسته‌اند راه‌حلی برای برون‌رفت از این مشکل پیدا کنند و تنها  با دادن شعار و وعده، به  دل مردم خونگرم و آرام این منطقه شادی کاذب می‌دهند.

گرچه تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی ادارات نظیر آبفای  روستایی را هم نباید نادیده گرفت اما این مردم کارگر و پینه دست شهرک گلیان هستند که محرومیت و بی آبی را با جان و دل می چشند و فقط به دبه‌های خالی از آب نگاه می‌کنند و آب دهانشان را قورت می‌دهند به امید روزها و ساعاتی که تانکرهای سیار آب را در این روستا ببینند و پرشتاب واژه‌ها را به زبان بیاورند و مشکلشان را بگویند انگار هراسی در دل دارند، واهمه‌ای از این‌که درد دلشان را نگفته باشند، اما افسوس که درد ودل‌ها توسط مسئولین  شنیده می‌شود اما گویا تا عمل راه درازی در پیش است!

 این مردمان خونگرم و باصفا از رسانه‌ها به‌عنوان یاوران و پل ارتباطی با مسئولان عاجزانه طلب کمک  دارند تا شاید رسانه‌ها بتوانند با انعکاس این مشکل مهم در منطقه مسئولین را وادار به برداشتن گام‌های استواری در راستای حل این معضل  کنند.

این مردم دل‌بسته انقلاب معتقدند بی‌آبی زندگی را سخت و طاقت‌فرسا کرده است و آب‌رسانی سیار هم توسط تانکرهای آبفا روستایی پاسخگو نیست و همانند قرصی مسکن، برای مقطعی از زندگی است و درمان محسوب نمی‌شود و علاوه بر آن دام‌پروری و  کشاورزی هم در این منطقه  به خاطر کم‌آبی دچار مشکل جدی شده است و در آستانه‌ی از بین رفتگی ست.

مردمان شهرک گلیان شیروان نگاهشان رو به آسمان است و از خداوند متعال طلب آب می‌کنند  چراکه از مسئولین کاملاً ناامیدند.

 طبیعتاً نبود آب طبعات زیادی خواهد داشت که یکی از آن‌ها کوچ مردم این منطقه  به سایر نقاط کشور است.  نبود آب در این شهرک، بهداشت اهالی را نیز تهدید می‌کند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند قطعاً باعث بیماری‌های گوناگون در فصل گرم تابستان می‌شود و بهتر است مسئولین از هم‌اکنون به فکر باشند و نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

 گرچه این شهرک در ابتدای روستای گردشگری، توریستی، تفریحی و تاریخی گلیان قرارگرفته و یکی از مناطق خوش آب‌وهوای شیروان به شمار می‌رود  و در مجاورت این منطقه چشمه‌های بزرگ و پر آب قرارگرفته اما متأسفانه به دلیل عدم همکاری برخی از اعضای شورای اسلامی و دهیار،  مردم شهرک گلیان از نبود آب در عذاب هستند.

اهالی این شهرک منتظرند روزی روزگاری آب شرب را در داخل لوله‌های خشک و تارعنکبوت بسته ی این منطقه ببینند و به جان همه‌کسانی که باعث این اتفاق زیبا می‌شوند دعا کنند.

لازم به ذکر است شهرک تازه به توسعه رسیده‌ گلیان دارای 250 خانوار است و جمعیتی  بالغ‌بر هزار نفر از مردمانی متدین و مقید به اصول اخلاقی را در خود جای‌داده است.

غلامرضا مینا

نظرات  (۱)

۱۶ تیر ۹۶ ، ۲۲:۴۳ احمد از گلیان
با سلام خدمت شما 
نمی دونم علت این همه کم کاری چیه، شورای گلیان باید خودش پیش قدم شه برای رفع این مشکل نه مشکل آفرینی کنه
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی