تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

آئین‌های باشکوه عزاداری با جلوه‌های خاص و معنادار از حرکت عاشورا و درسی که می‌توان از این نهضت عظیم یاد گرفت به عنوان یک نماد کلی و اساسی در برگزاری مراسم‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر است. در این میان مردمان دهستان گلیان به تبع آداب و فرهنگ مرسوم خودشان همزمان با شروع ماه محرم عزاداری‌های خود را آغاز کرده و به طرق مختلف عشق و ارادت خود را اثبات می‌کنند. 

هیئت‌های عزاداری روستای گلیان

هیئت مسجد امام حسن مجتبی (ع)، هئیت مسجد امام حسین (ع)، هیئت مسجد مادر سادات و هیئت مسجد حاج عبدالله گلیان از جمله هیئت‌های روستای گلیان و شهرک گلیان می‌باشد.

این روزها مساجد و هیئت ها فعال تر از همیشه سعی در برگزاری باشکوه مراسمات مذهبی هستند. ایستگاه ها و موکب های صلواتی، برگزاری نماز جماعت در تمامی مساجد، خواندن زیارت عاشورا، نوحه خوانی و سینه زنی، برگزاری روضه خوانی و مرثیه خوانی و پذیرایی و شام نذری از آداب و برنامه های عزاداری مردم گلیان است. مراسم تعزیه خوانی در عصر عاشورا و حرکت به سمت گلزار شهدا در عصر تاسوعا و صبح عاشورا از رسوم دیرینه و کهن این منطقه می باشد.

برپایی موکب شهید حججی با همکاری بسیج روستای گلیان

اقامه نماز جماعت در مسجد مادر سادات گلیان

مراسم سینه زنی در مسجد امام حسین (ع) گلیان

خطبه خوانی و روضه خوانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک گلیان

پذیرایی و شام نذری از عزادران سیدالشهدا در مسجد حاج عبدالله گلیان

جهت ارسال تصاویر خود برای نمایش در سایت گلیان نیوز،  می توانید تصاویر ارسالی خود را به شماره 09361369811 تلگرام نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی