تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

شاید یکی از دلایل این است که گلیان در محلی قرار گرفته که امکان رشد وترقی ندارد.شهرک گلیان همین ضعف گلیان را برطرف کرده است.سوال دیگری که مطرح میشود این است که چه لزومی دارد گلیان شهر شود همین دهات هست خوب است! در پاسخ باید بگویم، دلیل را از عده زیادی از گلیانیها  که روستا را به سمت شهر ترک کرده اند بپرسید.

نمی دانم چرا دلیل مخالفت بعضی از گلیانی ها  اینست شهرک گلیان جای است که همه هم را نمی شناسند و افراد آنها غیر بومی اند که این باعث ناامنی منطقه میشود؟ما میگویم در شهر های بزرگ که همسایه ،همسایه کناریش را نمی شناسند آیا ناامنی است. آیا وقتی خودمان گلیانی ها برای پیشرفت گلیان کاری نمی کنیم بهتر نیست از افراد متخصص غیر بومی کمک بگیریم. توجه کنید حرف ما این نیست که همه ی اهالی محل زندگی خود را تغییر دهند ،آن تعداد از اهالی که از منزل نامناسبی برخوردارند ،به جای مناسبی نقل مکان یابند،قطعا این جای مناسب باید جایی باشد تا اهالی به کسب و کار خود که همان کشاورزی و دامداری است رسیدگی کنند،روستای گلیان وحصار با ساخته شدن شهرک گلیان نه تنها از رونق اش کاسته نخواهد شد بلکه همچنان به عنوان یک قطب گردشگری مطرح خواهند بود البته به شرط یک مدیریت صحیح که به حقوق عمومی لطمه نزند و رفاه اجتماعی را تامین کند.محل زندگی اهالی باید جایی باشد که قابلیت گسترش و پیشرفت را داشته باشد تا نسلهای آینده بتواند در صورت علاقه همان شغل پدر خود را ادامه دهد واز امکاناتی که دولت برای سایر شهروندان در تمام نقاط کشور مثل امکانات بهداشتی ،ورزشی ،رفاهی و...قرار می دهد به راحتی استفاده کند.به طوریکه دیگر شاهد این نباشیم تا مردم این اهالی به خاطر نبود این امکانات دچار فرصت سوزی شوند،آری علت مهاجرت مردم این روستا ها به شهر شاید در مرتبه اول نبود امکانات باشد ،که نبود امکانات و ندادن بودجه کافی کشوری به دلیل عدم کافی بودن فضای رشد روستایی و نامناسب بودن محل زندگی است .

  

نظرات  (۲)

چرا باید حالاکه داره از وسط روستا جاده رد میشه اونجا رو ترک کنن؟؟
تازه این مسئله باعث جذب گردشگر هم میشه.
بیشتر مردمی که تو حصار و گلیان زندگی میکنن سالهاست که اونجا ساکنن مطمئنا هیچوقت حاضر به ترک روستاشون نمیشن.

مردم گلیان و حصار نه تنها عقب مانده نیستن بلکه بسیاری از آنها در زمینه های گوناگون فعالیت دارند و پیشرفت چشم گیری از گذشته تا کنون داشته اند.
اگر هم برخی از مردمانش عقب مانده تلقی می شوند،مربوط به مسائل دیگر است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی