تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

وقتی به انتهای سربالایی گلیان در حوالی شهرک گلیان (مسیر بلغان – شیروان) نزدیک می‌شود درحالی‌که خودروها با سرعت بالایی در حال حرکت هستند امکان  وقوع حادثه‌ای در این نقطه دور از انتظار نیست. سال‌هاست اهالی که بخشی از روستاهای دهستان گلیان شیروان ازجمله روستای نمونه گردشگری گلیان بارها و بارها هنگام عبور از این نقطه شاهد وقوع حوادث ناگواری بوده و یا هراس آن را در دل داشته‌اند. صدها نفر از اهالی این روستاها برای آن‌که دیگر با هراس مرگ از این نقطه عبور نکنند بارها  در دولت‌های مختلف با مسئولان زیادی رایزنی کرده‌اند و از نقاط حادثه‌خیز این جاده گفته‌اند اما دریغ از توجه لازم. هر در سال گذشته  همزمان با آسفالت کردن ورودی شهرک گلیان توسط بنیاد مسکن و عریض کردن قسمتی از جاده اصلی اما به دلیل دید کور، راننده‌ای اگر از سمت شمال جاده اصلی به جاده آنتنی این نقطه نزدیک شود نمی‌تواند کنترلی بر خودروی خود داشته باشد.
یکی از اهالی روستای گلیان هنگام عبور از این نقطه به ما می‌گوید: 10 سال است که صاحب خودرو هستم و به‌طور میانگین هفته‌ای 10 تا 20 بار برای رفتن به شهر از این نقطه عبور می‌کنم و باوجود تردد بسیار در این نقطه اما هر باری که می‌خواهم از آن عبور کنم تنم می‌لرزد. نقطه اتصال جاده فرعی به جاده اصلی بسیار خطرناک است حال‌آنکه موقعیت این نقطه به دلیل شیبی که جاده فرعی دارد خطرناک‌تر هم شده است چراکه رانندگان حین عبور از جاده اصلی دید لازم را نسبت به قرار داشتن یک نقطه در این محدوده ندارند و این خطر تصادف را دوچندان می‌کند. 
یکی از اهالی روستای گلیان نیز با اشاره به مرگ چندین نفر طی سال‌های گذشته در این نقطه اظهار می‌کند: اغلب رانندگان خودروهای عبوری از این نقطه اهالی بومی همین منطقه و آشنا به خطرات موجود در این مسیر هستند وگرنه ما باید شاهد تصادفات مرگبار زیادی در این مسیر باشیم. 
صبح روز جمعه 16 تیرماه دوباره در نزدیکی منطقه مسکونی شهرک تازه تأسیس گلیان در مسیر سه‌راهی شیروان – بلغان – گلیان یک وانت نیسان با یک موتورسوار (مرحوم کریم مهدی زاده) تصادف می‌کند و موجب جان باختن راکب موتورسوار می‌گردد. این اولین باری نیست که این مسیر خطرناک جان همشهریان  و مردم منطقه را به خطر می‌اندازد. نزدیک دو سال پیش بود که یک کودک (محمد سلیمیان) در این مکان جان خود را از دست داد. حال باید برای رفع این مشکل که ممکن است دوباره مردم منطقه را داغدار نماید فکر چاره را با عمل به اجرا بگذاریم.
یکی از اهالی شهرک گلیان که در هنگام حادثه در محل حضور داشت از یکی از مسئولین پلیس راهور شهرستان خواست تا پلیس راهور برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در این محل کاری بکند. که این مسئول بیان نمود باید دهیار و شورای اسلامی روستای گلیان با اداره راه‌سازی و نهادهای لازم مکاتبه نماید. در حدود یک سال پیش بود که با پیگیری معتمدین شهرک گلیان از اداره راه و شهرسازی در نزدیکی محل تصادف یک چراغ چشمک‌زن نصب شد و بنیاد مسکن جاده منتهی به شهرک گلیان را کمی عریض‌تر نمود که این سبب گشت تا از وقوع حوادث و سانحه‌های خطرناک  کمی جلوگیری شود.
حال با تکرار چنین حوادثی از دهیار گلیان و اعضای شورای اسلامی روستای گلیان و شهرک گلیان انتظار بیشتری می‌رود تا از نهادها و سازمان‌های مربوطه، نصب چراغ‌راهنما و ساخت سرعت‌گیر و نصب تابلو" به منطقه مسکونی نزدیک می‌شوید" را پیگیری کنند.

گلیان نیوز برای جان باختگان این حوادث از خدای بزرگ طلب آمرزش و مغفرت و برای بازماندگان آنها طلب صبر و شکیبیایی می نماید.

 

نظرات  (۱)

۱۷ تیر ۹۶ ، ۲۲:۰۰ حسین از شهرک گلیان
خدا رحمت کنه آقای مهدی زاده رو ایشان چندسال چوپان گله های گوسفند در گلیان بودند، بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بود، من که باورم نمیشه. خدا رحمتش کنه.
 از همه دوستان و کسانی که این مطلب را می خوانند خواهش می کنم یک فاتحه ای برای این مرحوم بخوانیم. همه ی ما روز رفتنی هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی