تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

 

روستای گلیان که چندین و چند سال بود فاقد تابلو خوشامدید بود، بالاخره با همکاری شورای اسلامی و دهیار محترم صاحب تابلو شد که ما به نوبه خود از اعضای محترم شورای اسلامی روستای گلیان کمال تشکر را داریم ولی نقد سازنده خود را به عنوان افراد دلسوز گلیان بزرگ در این مورد بیان می کنیم. در ادامه مطلب این نقد بیان شده است. از تمامی هم روستاییان عزیز صاحب نظر دعوت می شود تا جهت تسریع رشد زادگاه عزیزمان گلیان در این چالش، شرکت نمایند.

نقد اول: به این تابلو زیبا که در زیر آن نام دهیاری و شورای اسلامی روستای گلیان نقش بسته است نگاه کنید، آیا این تابلو کوچک شایسته روستای سرسبز و هدف گردشگری گلیان است؟! روستایی که علاوه بر داشتن فضای سبز و هدف گردشگری بودن،  زادگاه تعداد زیادی از شهدای گرانقدر ایران اسلامی و رزمندگان دفاع مقدس است و دارای ظرفیتهای بالای فرهنگی نظیر مقبره بابا توکل، علمای بزرگی چون آیت الله نصیری و زادگاه بزرگان موسیقی مقامی خراسان شمالی نیز هست.

نقد دوم: حال اگر از اندازه این تابلو بگذریم به تصویر پشت زمینه این تابلو توجه فرمایید. هر گلیانی متوجه خواهد شد که تصویر مربوط به روستای گلیان نیست و مربوط به یکی از روستاهای سرسبز کشور عزیزمان ایران و شاید روستاهای سرسبز همجوار مانند زورام و اسفیدان باشد. که این مطلب اصلا برای گلیان و متولی این امر (نصب تابلو) پسندیده نیست.

نقد سوم: این تابلو در جای نصب شده است که شهرک گلیان یا طرح توسعه گلیان تمام شده است.  یعنی گلیان از جای شروع می شود که شهرک گلیان تمام می شوذ. حال این سوال طرح می شود که آیا به عنوان یک مسلمان، درست است که با بودجه بیت المالی که سهم گلیان و شهرک گلیان است (توجه شود که شورای اسلامی گلیان و بازوی عملیاتی آن دهیار، توسط هردو بخش انتخاب می شود و دهیار گلیان، دهیار شهرک گلیان نیز است) نسبت به به قسمتی از خاک گلیان بی توجه بود و با نگاهی نژادپرستانه به آن نگاه کرد. مگر در شهرک گلیان، اهالی گلیان زندگی نمی کنند. مگر شهدای گلیان فقط به گلیان تعلق دارند فراموش نشود خانواده شهیدانی از گلیان نظیر شهید سلیمیان نیز در شهرک گلیان زندگی می کنند.

بهتر نبود این تابلو با اندازه ای کمی بزرگتر از ابتدای  شهرک گلیان نصب می شد و زیر آن نوشته میشد" به روستای شهید پرور گلیان و طرح توسعه آن خوش آمدید" . 

از اعضای محترم شورای اسلامی گلیان انتظار می رود که نسبت به آبادانی گلیان بزرگ (بخش قدیمی گلیان و طرح توسعه گلیان) حساسیت بیشتری را به خرج دهند و نسبت به عملکرد دهیار گلیان نظارت کافی داشته باشند. زیرا اعتبار هر شورایی  به پشتوانه مردم آن منطقه است  و هرچه تعداد افراد یک منطقه ای بیشتر شود. جایگاه و اهمیت آن شوراها بیشتر می شود. قطعا برای هر فردی این مطلب روشن است شورای روستایی که بالای 3000 نفر جمعیت (گلیان دهه 70) دارد اعتبار بیشتری نسبت به روستای دارد که 446 نفر جمعیت(گلیان دهه90) دارد. 

در اینجا پیشنهاد می گردد تا دهیار گلیان برای انجام کارهای فرهنگی و حتی عمرانی با نخبگان و صاحبنظران گلیانی مشورت نمایید و از نظرات آنها در جهت آبادانی گلیان استفاده لازم را ببرد که زیر ساخت آن برای انجام چنین اموری، از آنجا که مردم گلیان مردم بسیار مذهبی هستند در مساجد گلیان فراهم است.

از دیگر عملکرد منفی دهیار گلیان این است بعد گذشت چهار سال هنوز کاری برای ساختمان دهیاری گلیان نکرده است. همین به توجهی باعث شده تا گلیان از لحاظ آبادانی نسبت به روستای دیگر دهستان گلیان( سنگچین، رزمقان، اسطرخی و ورگ و...) در رتبه پایین تری قرار گیرد.

به تصویر زیر دقت کنید:

ساختمان دهیاری، همچنان ناقص است و بی توجهی نسبت به ساخت دهیاری سبب گشته تا مصالحی که با اموال بیت المال فراهم گشته زود مستهلک گردد. همچنین در تصویر فوق بلوار منتهی به میدان اصلی شهرک گلیان را که از کنار پاسگاه انتظامی گلیان می گذرد مشاهده می شود. این بلوار نزدیک به 25 سال است که دست نخورده باقی مانده است ( ببیند علف های خشک چه طور این بلوار را زشت و زمخت نشان می دهد؟) در این عکس جای طرح های زیباسازی دهیاری به طور کامل احساس می شود.

حال مثل همیشه از شورای محترم روستای گلیان و شهرک گلیان تقاضا می شود  تا نسبت به موضوعات طرح شده حساسیت نشان داده و کمی در راه آبادانی طرح توسعه گلیان به عنوان پیشانی روستای گلیان توجه بیشتری کنند تا گلیان بیشتر از دیروز در مسیر توسعه و آبادانی قرار گیرد.

مطالب مشابه:

نقدی بر عملکرد شورای اسلامی و دهیار روستای گلیان

هیچ؛ سهم مناطق گردشگری شیروان از امکانات

گلیان از منظر شورای اسلامی روستا

گزارش تصویری از روستاهای تنسوان، پیرشهید و چلو

گزارش تصویری از روستای ورگ

نگاهی به روستای رزمغان (گزارش تصویری)

سفری به روستای سنگچین (گزارش تصویری)

علت عقب‌ماندگی گلیان در چیست؟

روستای هدف گرشگری گلیان فاقد امکانات تفریحی و ورزشی





 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی