تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

 

 

 

 

دهستان گلیان کمترین تعداد افراد با سواد را در شهرستان شیروان دارد.
میانگین درصد سواد در بین افراد 6 سال و بالاتر شهرستان شیروان 24/80 درصد است . این میزان در شهر شیروان بالاترین درصد یعنی 15/87 درصد را نشان می دهد . در بین بخش های شهرستان ، بخش قوشخانه با 3/72 بالاترین میزان باسوادی و بخش سرحد با  7/71 کمترین درصد با سوادی در بین افراد 6 سال و بالاتر را دارد . همین درصد دربین دهستان های شهرستان ، بالاترین با 36/77 درصد مربوط به دهستان زیارت و کمترین با 3/68 درصد مربوط به دهستان گلیان است.

اطلاعات در جدول شماره ی 1.

 

دهستان گلیان کمترین بعد خانوار را در شهرستان شیروان دارد.
بعد خانوار نشان دهنده ی میانگین تعداد نفراتی است که با هم در یک مکان و تحت سرپرستی یک نفر زندگی می کنند و معمولاً با هم غذا می خورند ، هرچه این عدد بیشتر باشد ، نشان دهنده ی وجود خانواده های پرجمعیت و هر چه کمتر باشد نشان دهندة خانواده های کم جمعیت است . این عدد برای کل شهرستان شیروان 13/4 است و در بین سه بخش شهرستان ، بخش قوشخانه با 58/4 بالاترین و بخش مرکزی با 11/4 کمترین بعد خانوار را دارند . در بین دهستان ها ، دهستان قوشخانه پائین با 78/4 بیشترین و دهستان گلیان با 95/3 کمترین بعد خانوار را به خود اختصاص داده اند . در مناطق شهری ، شهر شیروان با 02/4 و شهر لوجلی با 93/5 بالاترین ارقام را دارند . به نظر می رسد علت بالا بودن بعد خانوار در شهر لوجلی وجود خانوارهای مؤسسه ایی است ( دبیرستان و راهنمایی شبانه روزی )

اطلاعات جدول شماره 2.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی