تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

وی افزود: بانک های استان با 700 نفر ازمتقاضیان این تسهیلات در بجنورد و رازو جرگلان، 290 نفردر اسفراین، 214 نفر در گرمه و جاجرم، 278 نفر در شیروان، 176 نفر در فاروج و 257 نفردر مانه و سملقان برای پرداخت تسهیلات ویژه مسکن روستایی قرارد بسته اند.

وی با بیان اینکه بانک ملی و صادرات بیش از سایر بانک های عامل سهم خود در این تسهیلات را پرداخت کرده اند گفت:  تاکنون بانک صادرات با 84 درصد از متقاضیان معرفی شده معادل 413 متقاضی و بانک ملی با 83 درصد معرفی شدگان معادل 816 متقاضی قرار داد منعقد کرده است.

روحانی تصریح کرد: روستائیان در معرفی ضامن معتبر و کارمند به بانک با مشکل روبه رو هستند و به همین دلیل نیز تا کنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: البته با توافقی که با بانک ها صورت گرفته روستائیانی که در تامین ضمانت معتبر برای بانک ها با مشکل روبه رو هستند به صورت ضمانت زنجیره ای از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی افزود: سقف تسهیلات هنوز  125 میلیون ریال است که این میزان با هزینه های بالای ساخت وساز همخوانی ندارد دولت برای افزایش سقف این تسهیلات برنامه هایی دارد اما رقم آن هنوز ابلاغ نشده است.

روحانی اظهارکرد: تاکنون 50 هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی با تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی گفت: براساس طرح آمارگیری سال 90، بیش از 112 هزار و 400 واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که تنها 50 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.

روحانی افزود: طرح تسهیلات ویژه مسکن روستایی تا سال 98 ادامه دارد و امید است در این مدت بتوانیم به مقاوم‌سازی مسکن روستایی سرعت ببخشیم.

Type the text here

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی