تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

ابراهیم گلداد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون در مجموع هزار و 70 تن ماهی گرمابی و سرآبی در 69 مزرعه پرورش ماهی خراسان شمالی تولید شده است، اظهار داشت: از این میزان 940 تن ماهی در 53 مزرعه سردآبی و 130 تن ماهی نیز در 16 مزرعه پرورش ماهی گرمابی استان تولید شده است.

وی اضافه کرد: میزان تولید ماهی پرورشی در مزارع این استان از ابتدای امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه پارسال حدود 25 درصد بیشتر شده و بیشترین تولید ماهی در خراسان شمالی نیز در مزارع سردآبی انجام شده چرا که از 69 مزرعه پرورش ماهی در استان، 53 مزرعه سردآبی بوده و تنها شانزده مزرعه مربوط به پرورش ماهیان گرمابی است.

گلداد اظهار کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و 900 هزار قطعه بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی سردآبی و 100 هزار قطعه نیز در مزارع گرمابی استان رها شده است.

وی با بیان این که هدف گذاری تولید ماهی پرورشی در استان برای سال جاری بر اساس برنامه پنج ساله توسعه 960 تن بوده است، افزود: با این وجود اکنون تولید ماهی از میزان تعیین شده فراتر رفته و پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به هزار و 200 تن برسد.

به گفته گلداد سال گذشته هزار و 26 تن ماهی سردآبی و گرمابی در استخرهای پرورش ماهی خراسان شمالی تولید شده بود و امسال با تولید هزار و 200 تن ماهی، میزان تولید به نسبت پارسال 17 درصد و به نسبت برنامه پیش بینی شده 25 درصد بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیشترین ماهیان سردآبی تولید شده در خراسان شمالی قزل آلا است و در مزارع سردآبی استان نیز ماهیانی نظیر آمور، فیتوفاک، کپور معمولی و کپور سرگنده تولید می شود.

در این استان شهرستان شیروان با تولید بیشترین میزان تولید ماهی در استان، نخستین تولید کننده ماهی در سطح استان به شمار می رود و پس از آن شهرستان های بجنورد و اسفراین در رده های بعدی قرار دارند.

هم اکنون سرانه مصرف گوشت ماهی در دنیا 17 کیلوگرم است اما این میزان در کشور هفت و در خراسان شمالی نیز 6.3 کیلوگرم برآورد شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی