تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، مصیب اکبرزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات در شیرکوه و در صورت شرایط نامساعد جوی در محل سالن شهید پوررضا برگزار خواهد شد.

وی افزود: طی این مسابقات، چوخه‌کاران شهرستان‌های کشور با یکدیگر به مدت یک روز به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته اکبرزاده، در این زمینه نشست‌های هماهنگی در شهرستان شیروان برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات انجام شده است.

وی اظهار کرد: شیروان بنیان‌گذار مسابقات رسمی کشتی باچوخه در کشور بوده و به همین علت در تقویم ورزشی فدراسیون کشور جای گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان افزود: کشتی باچوخه از ورزش‌های سنتی و بومی محلی است که در شیروان همه ساله در مناسبت‌های مختلف به ویژه عید نوروز و عید فطر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از فنون معروف کشتی با چوخه که در شیروان رایج و مجاز است، می‌توان به یانباش، انواع لنگ‌ها، قل پیچ، انواع کندن‌ها، گاو تاب، پلنگ شکن، چنارانداز، انواع تابیدنی‌ها و پیچیدنی‌ها اشاره کرد.

به گزارش فارس، پهلوانان معروف کشتی باچوخه شیروان که در سطح کشور معروف بودند می‌توان به آموزگار، هنرپیشه، اخباری، ببرنژاد، شکیبا، پسندیده، جواهری، کریم‌زاده، محمودی، زارعی، مسگری، بیگناه، توکلی، رحمتی، معینیان  اشاره کرد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی