تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


به گزارش خبرنگار مهر، آخر هفته پیش وقتی دانش آموزان مدرسه هیأت امنایی پسرانه فرهنگیان شیروان در خراسان شمالی، منتظر نواخته شدن زنگ تعطیلی مدرسه بودند؛ حال چند نفر از آنها خوب نبود اما گمان نمی‌رفت که این بدحالی چند ساعت بعد سراغ حدود 60 دانش آموز دیگر را نیز بگیرد.

هر کدام از والدین دانش آموزانی که حال مساعدی نداشتند مجبور می‌شوند فرزندان خود را به تنها بیمارستان شیروان برسانند؛ اما آنها در آنجا انبوه دانش آموزان بدحال مدرسه فرهنگیان و والدین نگران آنها را می‌بینند و متوجه وخامت موضوع می‌شوند.

بیمارستان ظرفیت پذیرش همه این دانش آموزان بیمار را ندارد و به همین دلیل هم شماری از آنها به درمانگاه خصوصی صحت اعزام می‌شوند، اما در هر صورت کادر درمانی بیمارستان و درمانگاه علت بدحالی دانش آموزان را نوعی مسمومیت می‌دانند و پس از گذشت چند ساعت و انجام اقدامات پزشکی اندک‌اندک حال دانش آموزان بهبود نسبی می‌یابد.

مدرسه انبار سبد کالا شده بود

در این گونه موارد برای یافتن علت مسمومیت ابتدا سراغ ماده خوراکی مشترک می‌روند، آب آشامیدنی، شیر توزیعی، مواد خوراکی فروشگاه مدرسه و...؛ اما گویا تاکنون با وجود آزمایش‌های مختلف دلیل مسمومیت دانش آموزان مدرسه فرهنگیان شیروان مشخص نشده است.

پدر یکی از این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: پس از این که پسرم از مدرسه آمد متوجه حال بد او شدیم و وی را به بیمارستان رساندیم؛ در بیمارستان علت ناخوشی فرزندم را مسمومیت تشخیص دادند.

اصغر محمدی با بیان این که هنوز علت مسمومیت فرزندم مشخص نشده است، اظهار می‌کند: در مدرسه فرهنگیان سه روز بود که شیر توزیع نمی‌شد و از طرف دیگر هم پسرم در آن روز نه از فروشگاه خوراکی خریده بود و نه با دانش آموزان دیگر به صورت مشترک اقدام به خوردن ماده غذایی خاصی کرده بود اما با این حال مسموم شده بود.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان نیز می‌گوید: آب آشامیدنی مدرسه از سوی کارشناسان بهداشت آزمایش شده، اما سالم تشخیص داده شده و از طرف دیگر تقریبا غالب این دانش آموزان در آن روز از فروشگاه مدرسه ماده خوراکی نخریده‌اند که علت مسمومیت باشد.

حسین جعفری عنوان می‌کند: برخی از والدین گمان می‌کنند که شاید انبار کردن سبد کالای رایگان دولت در مدرسه ربطی به این مسمومیت دانش آموزان داشته باشد.

به گفته وی پس از این مسمومیت مسئولان مدرسه سبدهای کالا را از انبار مدرسه خارج کرده‌اند.

آب آشامیدنی و مواد فروشگاه سالم بوده‌اند

مدیر مدرسه هیئت امنایی پسرانه فرهنگیان شیروان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید مسمومیت شماری از دانش آموزان این مدرسه می‌گوید: بعد از انتقال دانش آموزان به درمانگاه، ظاهرا این دانش آموزان برای آزمایش تحت نظر قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر این مدرسه نیز پیگیری‌هایی برای یافتن علت مسمومیت دانش آموزان انجام داده اما تاکنون جوابی نگرفته است.

ابراهیم لطیفی اظهار می کند: آب آشامیدنی مدرسه نیز آزمایش شده اما سالم تشخیص داده شده است.

به گفته وی مواد غذایی موجود در فروشگاه مدرسه نیز سالم و دارای تاریخ مصرف هستند و از طرف دیگر بسیاری از این دانش آموزان در آن روز از فروشگاه مدرسه خرید نکرده بودند.

آموزش و پرورش شیروان: پیگیر هستیم

تلاش‌های خبرنگار مهر برای مصاحبه با رییس آموزش و پرورش شهرستان شیروان به علت حضور مداوم او در جلسات و سپس اتمام وقت اداری بی‌نتیجه ماند؛ برخی از معاونان این اداره نیز به کلی از موضوع مطلع نبودند اما سرانجام معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان در این زمینه اظهارنظر کرد.

جواد وظیفه‌شناس در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: روز پنجشنه هفته گذشته به دنبال مسمومیت دانش آموزان این مدرسه کارشناسان بهداشت برای یافتن علت مسمومیت پیگیر شدند ولی هنوز علت مسمومیت مشخص نشده است.

به گفته وی با پیگیری‌های والدین فرزندان و مدیر مدرسه، یک کارشناس بهداشت از شهرستان شیروان و یک کارشناس نیز از اداره آموزش و پرورش این شهرستان پیگیر موضوع شده اند ولی هنوز دلیل این مسمومیت روشن نشده است.

وظیفه شناس می افزاید: فقط بر اساس جواب آزمایش می توان علت را تشخیص داد و ما هم همچنان منتظر دریافت جواب آزمایش هستیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شیروان اظهار می کند که با روشن شدن نتیجه آزمایش و دلیل مسمومیت، علاوه بر اطلاع رسانی، فورا برای رفع نقص و مشکل احتمالی اقدام می شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی