تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

 
خصوصیات اخلاقی و اعتقادی: از نظر رفتار و ایمان به قدری خوب بود که مردم او را شیخ صدا می زدند. از طریق کارگری مخارج زندگی اش را تأمین می کرد در ایام محرم همیشه در مساجد حضور داشت و در مراسم سینه زنی شرکت می کرد. اگر به کسی قولی می داد به قولش عمل می کرد نماز وعبادتش را سروقت به جا می آورد.انسان نترس و شجاعی بود . علاقه بیش از حد به امام خمینی (ره) داشت(1) خواهرش نقل می کند: وقتی مادرم به اسماعیل می گفت: من و پدرت پیر هستیم و به تو احتیاج داریم به جبهه نرو به شوخی در پاسخ می گفت: من باید بروم سر صدام را بیاورم بیشتر اوقات فراغتش را در باغ و تهیه آذوقه برای گوسفندان می گذراند. هدفش از رفتن به جبهه را خدمت به اسلام اعلام می کرد . یک بار ترکش به دستش اصابت کرده بود، هنوز دستش التیام نیافته بود و مردخصی اش تمام نشده بود که دوباره به جبهه برگشت. خواهرش می گفت: پدرم به او پیشنهاد ازدواج داده بود که در پاسخ گفته بود : باید بروم جبهه بعد از اینکه پیروز شدیم ازدواج خواهم کرد، به حفظ حجاب اهمیت می داد و به خواهرش سفارش می کرد: حجابتان را رعایت کنید و بی جوراب بیرون نروید و هم چنین توصیه می کرد ما باید برویم و بجنگیم تا اینکه ایران پیروز شود و به دست دشمن نیفتد.(2)
از میان رشته های ورزشی به کوهنوردی علاقه ی زیادی داشت در تظاهرات و راهپیمایی های قبل از انقلاب شرکت فعال داشت در مورد افرادی که راه انحرافی می رفتند. عکس العمل نشان می داد با نصیحت و راهنمایی آن را از انجام کار خلاف منصرف می کرد. به خواندن قرآن علاقه داشت. چون که بی سواد بود بعضی از سوره های قرآن را حفظ کرده بود.(3)
مادرش نذر کرده بود در صورتیکه بچه ام صحیح و سالم به دنیا بیاید روضه خوانی می کنم و بعد از اینکه ده ساله شد عقیقه اش کردند قبل از رسیدن به سن تکلیف شروع به خواندن نماز و روزه گرفتن کرد بچه های روستا را دور خود جمع می کرد و با آنان قرآن می خواند به همین دلیل اورا شیخ صدا می زدند از غیبت کردن ناراحت می شد و می گفت: از مردم حرف نزنید از خودتان صحبت کنید به حلال و حرام اهمیت می داد وحتی حاضر نبود یک گردو از زیر درخت مردم بر دارد به پیامبر اکرم (ص) وامام علی (ع) ارادت خاصی داشت.(4) بیشتر مواقع نمازش را به جماعت در مسجد روستا به جا می آورد و به دیگران نیز توصیه می کرد.: نمازتان را به جماعت برگزار کنید.(5)
1- خواستار، ابوالقاسم (برادر): سرگذشت پژوهی، ص1 – 5
2- خواستار، زهرا (خواهر): سرگذشت پژوهی، ص8 – 11
3- خواستار، فاطمه نساء (خواهر): سرگذشت پژوهی، ص16 – 22
4- طالبی، گل نساء (خواهر بزگتر): سرگذشت پژوهی، ص23 – 36
5- مؤمنی، محمد حسین (دوست): سرگذشت پژوهی، ص39 

 

برگفته از سایت شهدای شیروان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی