تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


 با شروع تجاوز دشمنان به خاک کشورمان علی هم مانند بسیاری از جوانان با غیرت کشورمان حضور بیگانه را در کشور تحمل نکرد و تصمیم گرفت تا به جبهه برود اما چون او تنها پسر خانواده بود پدر و مادرش با رفتن او مخالفت کردند. او با سعی فراوان توانست رضایت پدر و مادرش را برای رفتن به جبهه به دست آورد و در بسیج ثبت نام کرد و پس از پایان دوره آموزشی به منطقه مهران در غرب کشور اعزام شد و حدود 3 ماه با دشمنان اسلام جنگید و عاقبت در تاریخ 9/5/1362 بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکرش را پس از انتقال به شیروان و تشییع به زادگاهش منتقل کردند و در آنجا به خاک سپردند.
خصوصیات اخلاقی واعتقادی: علی صادق زاده پسری آرام و درس خوان بود واز نظر بدنی نسبت به همسالانش قد بلند و قوی تر بود با این وصف هیچ گاه به افراد ضعیف تر از خود آزاری نمی رساند و در صورتی که می دید کسی به ضعیف تر از خود زور می گوید بسیار ناراحت می شد به ورزش های فوتبال، والیبال و کوهنوردی علاقه زیادی داشت. قرآن خواندن را در روستا نزد دایی اش آموخته بود وبه خوبی قرآن می خواند و نماز را هم از کلاس پنجم ابتدایی می خواند در شب های محرم نوحه خوانی می کرد و از مهمانان امام حسین (ع) در مسجد پذیرایی می کرد.
شوق وصال: شهید علی صادق زاده اولین شهید حصار گلیان می باشد او خودش قبلاً این موضوع را به خواهرش گفته بود. همچنین در وصیت نامه اش خطاب به پدر و مادرش نوشته اگر من شهید شدم زیاد ناراحت نباشید و به یاد علی اکبر علی اصغر و جوانان بنی هاشم که در کربلا شهید شدند باشید زیرا من از آنها بیشتر نیستم.

و در نامه ای به دوستش می نویسد: من تا پیروزی این انقلاب  و اسلام بر کفار بعثی از جبهه باز نخواهم گشت وبه همراه این عاشقان ا… به شهادت رسید و سرانجام در تاریخ 9/5/1362 روح پاکش در جوار حق تعالی آرام گرفت.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی