تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

 
ویژگی های برجسته شهید: قربانعلی، جوانی مومن، انقلابی و پر جنب وجوش بود. صداقت و راستگویی، جزء مهم شخصیت او را تشکیل می داد. در شجاعت و شوخ طبعی، سر آمد دوستان و همرزمانش بود. با پدر و مادر و خویشاوندان، بسیار مهربان بود و احترام آن ها را به جا می آورد.

مقاومتش در مقابله ی با مشکلات بی نظیر بودو به عهد وپیمانش وفا 
می کرد . یکی از آرزوهایش این بود که اگر خدا بخواهد، در راه دفاع از وطن، به شهادت برسد .ایشان در برابر ظالم و زورگو ایستادگی می کرد، ودردوران پیروزی انقلاب اسلامی فعال وسخت کوش بود.                                                                  
خاطره: بعد از اتمام دوران آموزش سربازی، تقسیم شدیم و بین ما جدایی افتاد. مدت ها همدیگر را ملاقات نکرده بودیم. من مرخصی گرفته بودم ،تا از منطقه به شیروان بیایم ،آن زمان گاراژمسافر بری تهران ،داخل شهر بود جلو مغازه ی  یکی  از دوستانم نشسته بودم ناگهان دیدم  اتوبوسی وسط خیابان نگه داشت، یکی از مسافران با راننده درگیر بود. شده یک مرتبه متوجه شدم کسی مرا صدا می زند، رفتم که از موضوع باخبر شوم، جلو رفتم دیدم قربانعلی است، پس از احوالپرسی و دیده بوسی گفت: این درگیری را من و دوستم راه انداختیم، که احوال تو را بپرسیم .از راننده عذر خواهی کردیکدیگر را در آغوش
گرفتیم ،گفت: شاید دیگر همدیگر را نببینیم  دو هفته بعد از آن،  به دیدار معبود شتافت.
سفارش شهید: ما باید از وطنمان دفاع کنیم، تا می توانیم فعال باشیبم  تا خون شهیدان، پایمال  نشود وهمواره به پیروزی ایران بیندیشیم، ما وظیفه داریم سربازان بعثی را از خاک میهنمان بیرون برانیم، اگر من به شهادت رسیدم، اسلحه ی مرا بر زمین نگذارید و حتما راه من را ادامه بدهید.
زندگینامه: او درشب اوّل عید قربان تابستان سال (1342) در روستای محمد علیخان شهرستان شیروان به دنیا آمد. و به همین خاطر نام او را قربانعلی گذاشتند.(1) دوره ی ابتدایی را در روستا و         دوره ی راهنمایی را در شیروان به پایان رساند. اوّلین   بار در سنّ هجده سالگی به خدمت سربازی، اعزام شد. و دوره ی آموزشی را در بیرجند گذراند و در گردان حزب الله سازماندهی شد. و سرانجام در نبرد به ضدّ انقلابی ها در سردشت در عید قربان(2) در مورّخه ی (5/6/1363 ه . ش) به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت حمزه ی رضا(ع) زیارت به خاک سپرده شد. در تظاهرات مردمی و درگیری با افراد به شاه دوست و ضدّ انقلابی شرکت فعّال داشت و زمانیکه سر دسته شاه دوست ها می خواست به پیرشهید و تنسوان حمله کند، در سه راهی تنسوان سنگربندی شد. و تا صبح منتظر بودند. که عاقبت جرأت حمله پیدا نکردند. و در تمام این برنامه ها،  قنبرزاده شرکت فعّال داشت. (3) در شب محاصره مسجد جامع شیروان توسّط ضدّ انقلاب تا صبح  پشت بام مسجد مقاومت می کند و سپس به مشهد می گریزد.(4)
خصوصیّات اخلاقی و اعتقادی: انسانی فداکار بود و دربرابر زورگویی دیگران می ایستاد.(5)  دیگران را در مقابل خطاهایشان با سخنان منطقی نصیحت می کرد.(6) قبل از رفتن به مأموریّت، بسیار خوشحال می شد و جشن می گرفت.(7) در مراسم دعای کمیل و توسّل و ندبه، شرکت           می کرد.(8) بدون وضو وارد منطقه جنگی نمی شد.(9) در مراسم مذهبی مسجد روستای پیرشهید، در پذیرایی چایی و آب و انداختن سفره کمک می کرد.(10) از جنگیدن هراسی نداشت. ولی گفت: «من از جنگ ترسی ندادم. وبرای ناموس، وطن و دین می جنگم. و خونم که رنگین تر از بقیه نیست.»(11) آرزوی شهادت داشت. و می گفت: «انشاءا…  شود، روزی شهید شدیم. ما آمده ایم برای هم وطنمان بجنگیم، و در این را موفّق بشویم و به آرزویمان برسیم.)12) به ائمّه ی اطهار(ع) به خصوص به امام رضا(ع) خیلی علاقه داشت.(13) در ماه رمضان برای بیداری مردم، در وقت سحر به پشت بام می رفت و طبل می زد.(14) به قرآن علاقه داشت.(15) خدمت را برخود واجب می دانست. (16) عاشق امام و ولایت بود.(17) 

برگفته از سایت شهدای شیروان 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی