تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

این تحقیق بر اساس روایات کاملا مستند صورت گرفته است و تحقیقات از کسانی صورت گرفته که پدرانشان یا در رکاب خدو سردار بوده اند یا تمام جنگ هایش را دیده اند.

کتبی که شرح خدو سردار را ذکر کرده اند از قسمت هایی نوشته اند که به اصطلاح خاطرات و شرح های افسران قشون قاجار بوده است و کسی از اتفاقاتی که در قلعه های او که دست کمی از قلعه های مستحکم حسن صباح ندارد خبری ندارد و دلیل ماجراجویی ها و چگونگی آنها به تفصیل در این کتاب ذکر شده و همچنین در مورد موسیقی مقامی و بخشی های گلیان هم که در این جنگ ها درگیر بوده اند مطالبی آورده شده و به زندگی آنها پرداخته شده است.

کتاب حاضر، به بیان سرگذشت «سردار خداوردی» در تاریخ ایران می‌پردازد. نگارنده در این کتاب به بیان اینکه خداوردی چه کسی بود و برای چه در جنوب شیروان بساط انقلاب به راه انداخت، پرداخته است. در این کتاب می‌خوانیم که خداوردی در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و در فقر رشد کرد. قیام خداوردی قیامی برخاسته از دل مردم و برعلیه ظلم حکام قاجار بود. سردار در جنوب شیروان دژهایی مستحکم بنا کرد و به کمک مردم روستاهای آن منطقه به مخالفت با دولت قاجار پرداخت.

فرمانروای جنگ و موسیقی خدو سردار (ظهور خداوردی سردار بر افق تاریخ ایران)
موضوع:
ایران - تاریخ - قاجاریان، 1193 - 1344ق.
پدیدآورنده:
نویسنده:هاشم فرهادی
ویراستار:اسماعیل حسین‌پور

ناشر:
شیلان
190 صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ 1 - 1000 نسخه 8 -34-6133-600-978
978-600-6133-34-8
تاریخ نشر:30/11/92
قیمت پشت جلد :80000 ریال
کد دیویی:955.0752092
زبان کتاب:فارسی
محل نشر:خراسان شمالی - شیروان
صفخات اولیه کتاب

 

منبع: سایت "خانه کتاب"،و "وبلاگ کرمانج"

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی