تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعادت جلال دوست صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، خراسان شمالی میزبان چهار شهید گمنام تازه تفحص شده است.

به گفته وی خراسان شمالی یکی از 23 استان کشور است که در این مناسبت میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

سرهنگ جلال دوست اضافه کرد: مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین این شهدای گمنام روزهای دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه در شیروان و سنخواست برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان میزبان دو شهید گمنام خواهد بود و دو شهید دیگر نیز در بوستان جنب مصلای  شهر سنخواست تدفین می‌شوند.

سرهنگ جلال دوست با اشاره به این که این شهدا در منطقه عملیاتی فاو و جزایر مجنون به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مراسم وداع با شهدای گمنام شامگاه جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در مساجد جامع شیروان و سنخواست برگزار می شود و تدفین پیکر مطهر این شهدا نیز شنبه سیزدهم این ماه ساعت 9 صبح به همراه تشریفات نظامی صورت می گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: بر اساس اعلام کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع)، پیکرهای مطهر100 شهید دوران دفاع مقدس در 23 استان و 47 نقطه از شهرها، بخش ها و دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی و همچنین دو سایت مهم هسته ای کشور و یک اداره کل اطلاعات پس از تشییع، تدفین می شوند.

خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است.

بجنورد- خبرگزاری مهر: 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی