تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

دکتر ˈحمید رمضانیˈ روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: 9 هزار بچه ماهی قزل آلای پرورشی یکی از این مزارع که به ویروس ˈوی اچ اسˈ آلوده بودند با رضایت صاحب مزرعه، معدوم شد و مکان آن نیز برای مهار این ویروس قرنطینه شد.

وی با بیان اینکه این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و خطری را متوجه انسان نمی کند، افزود: پیدایش این ویروس در بین ماهیان پرورشی، موجب ایجاد خونریزی های گسترده در بدن ماهی، تلفات و بروز خسارت سنگین برای مزرعه داران می شود.

وی در خصوص وضعیت ماهیان پرورشی دیگر مزرعه آلوده به ویروس وی.اچ.اس در گلیان گفت: در این مزرعه، پرورش بچه ماهی ها مشکلی ندارد ولی از مالک آن خواسته شده سایر ماهی های مزرعه را که بزرگ شده اند برای جلوگیری از خسارت به بازار عرضه کند.

دکتر رمضانی گفت: سایر مزارع پرورش ماهی در استان نیز توسط این اداره کل با همکاری دستگاه های مرتبط با ارایه آموزش های لازم برای پرورش، تحت کنترل است.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی خراسان شمالی، در این استان 77 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی، چهار مزرعه تولید ماهیان زینتی و هشت مزرعه تولید بچه ماهی سردابی با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و 900 هزار قطعه ماهی وجود دارد.

طبق این گزارش، پیش بینی تولید ماهی پرورشی در استان خراسان شمالی به طور متوسط در سال هزار و 200 تن است.  

منبع:بجنورد - ایرنا 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی