تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان جواد شاد عصر امروز در جمع عمره‌گزاران شهرستان‌های شیروان و فاروج تصریح کرد: حج یک حرکت بزرگ الهی است که اگر با نیت خالصانه همراه شود سبب تاثیرگذاری در مسلمانان خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی اظهار داشت: عمره‌گزاران به عنوان نمایندگان این استان عازم سرزمین وحی شده و نام خراسان شمالی با حضور شما در کشور عربستان معرفی می‌شود.

وی به زائران هم توصیه‌ای ارائه کرد و یادآور شد: این فرصت را غنیمت شمرده و از خرید کالاهای غیراساسی و حضور در بازارها بپرهیزید و از این موقعیت معنوی نهایت بهره بیشتری را ببرید.

 شاد از حج به عنوان یک عمل عبادی به منظور بندگی انسان در برابر خدا یاد کرد و گفت: لازم است تا حجاج آمادگی لازم را برای حضور در بیت الله الحرام و سایر اماکن مقدسه کسب کنند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده امسال 6 هزار و 500 حاجی در قالب 49 کاروان از این استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان خراسان شمالی هم گفت: باید با رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان از بردن هرگونه اشیاء ممنوع پرهیز کنند و از درگیری و بحث و جدل با نیروهای این کشور و مسائل حاشیه‌ای جداً خودداری کنند.

محمد رضا یزدان پناه تصریح کرد: امسال 22 نفر از حجاج خراسانی به خاطر مسائل مواد مخدر ممنوع خروج شدند.

وی تاکید کرد: عربستان سعودی مقررات خاصی را برای افرادی که حامل مواد مخدر باشند، وضع کرده و آن را اجرا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مواد مخدر یک تهدید مستمر است و حمل هرگونه مواد به خارج از کشور به وجهه نظام آسیب وارد می‌کند، گفت: حمل مواد مخدر و کشف آن در آن سوی مرزها از سوی عربستان و یا در سایر کشورها سبب وارد شدن آسیب به حیثیت مسلمانان به ویژه شیعه خواهد شد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: بر همین اساس نگاه سخت‌گیرانه و تشدیدی نیز از سوی مبادی خروجی زائران و افراد عازم خارج کشور در فرودگاه‌ها اعمال می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی