تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

یکی از اهالی روستا می گوید: در اوایل شکل گیری این روستا، شهروندان شیروانی که امکان ادامه فعالیت دام پروری را در شهر نداشتند، برای ادامه کار به این روستا مهاجرت کردند، اما اداره بهداشت دیگر اجازه دام پروری در این روستا را نمی دهد و دام پروران مجبور هستند به دنبال مشاغل کاذب یا کارگری بروند.

 

تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت واحدهای مسکونی
«حسن وحیدی» از نبود نظارت بر ساخت و سازهای بی رویه گلایه می کند و می گوید: در این روستا هر فرد در هر کجا که بخواهد، با تغییر کاربری زمین های کشاورزی ساخت و ساز می کند و هم اکنون بسیاری از زمین های ضلع شرقی روستا به ساختمان تبدیل شده است.  «رضایی» با اشاره به وضعیت معابر روستا بیان می کند: کوچه های روستا شن ریزی نشده است و در فصل بارندگی، اهالی به دلیل ایجاد گل و لای دچار دردسر می شوند. 

زباله ها و طبیعت زشتی که ایجاد شده است
وی ادامه می دهد: با توجه به این که فعالیت خودروی حمل زباله ها در این روستا نظم و ترتیب ثابتی ندارد، مردم خود برای امحای آن اقدام می کنند و این وضعیت باعث شده است که طبیعت روستا چهره زشتی به خود بگیرد.

جاده دردسر ساز
یکی دیگر از اهالی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده مواصلاتی روستای چلو به شیروان می گوید: حاشیه این جاده جدول کشی یا حاشیه سازی نشده و هیچ تابلوی راهنمایی و رانندگی نیز در این محور نصب نشده است.وی وجود دو پیچ خطرناک در ورودی این روستا را عامل بسیاری از تصادف ها در این مسیر برمی شمرد و می افزاید: برای حل این مشکل بارها پیگیری کرده ایم، اما متأسفانه تاکنون مسئولان به این موضوع توجهی نکرده اند.

وی تأکید می کند: در صورتی که پیچ های ورودی روستا اصلاح نشود، باید هر روز منتظر یک سانحه دلخراش باشیم.یکی دیگر از اهالی نبود شبکه جمع آوری فاضلاب را از دیگر مشکلات اهالی این روستا عنوان می کند و می گوید: فاضلاب خانگی اهالی در کوچه ها جاری می شود و علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی، چهره زشتی نیز به روستا می دهد.یکی دیگر از اهالی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری برای جوانان این روستا را ضروری می داند.«مهدوی» هم چنین ایجاد فضای ورزشی را یکی از خواسته های جوانان این روستا عنوان می کند.

 همه اهالی غیر بومی هستند!

خواجه پور می افزاید: همه اهالی این روستا غیربومی و مهاجر هستند و در گذشته چلو روستا نبوده، بلکه شامل باغ و اراضی کشاورزی بوده است.وی با اشاره به مشکل کمبود آب شرب روستا بیان می کند: متأسفانه مردم روستا نیز همکاری لازم را در این باره ندارند و با همین آب اندک نیز در منازل خود اقدام به کشت صیفی ها می کنند که مشکل را دوچندان می کند.وی نبود خانه بهداشت را یک مشکل بزرگ برای این روستا می داند و می گوید: بسیاری از منازل روستا چاه فاضلاب ندارد و برخی افراد بدون رعایت نکات بهداشتی فاضلاب خود را در کوچه ها رها می کنند. 

 منبع:روزنامه خراسان شمالی

نظرات  (۱)

امروز 4 مرداد 96 4 روزه که آب لوله کشی قطعه
بخاطر بی مسئولیتی عوامل زحمت کش شورا و دهیاری چلو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی