تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

«اصغری» خاطر نشان کرد: نبود شغل در روستا و بیکاری جوانان آنان را به راه های خطرناکی می کشاند و اعتیاد در بین آ ن ها روند رو به رشدی دارد، اما اگر یک سالن ورزشی ایجاد شود، می توانیم جوانان را به ورزش هدایت کنیم.

 

واسطه ها سود می برند
یکی از جوانان تحصیلکرده این روستا با اشاره به نبود سردخانه گفت: اگر سردخانه ای در روستا وجود داشته باشد، می توانیم انگورها را نگهداری و به شکل تازه به بازار عرضه کنیم و سود بیشتری ببریم.«محمدی» با بیان این که از هر هکتار تاکستان 5 تا 7 تن کشمش برداشت می شود، افزود: به علت ترس از خراب شدن کشمش ها مجبور هستیم آن ها را بلافاصله به فروش برسانیم و سود آن را واسطه گران می برند.

به مشکلات بهداشتی رسیدگی شود
یکی از معتمدان روستا که پیرمردی متین و جا افتاده بود، جلو آمد و درباره شهدای روستا گفت: این روستا 12 شهید و 10 جانباز دارد و تاکنون 2 بار یادواره شهدای آن برگزار شده است، اما با این وجود، توجه زیادی به این روستا نمی شود. «حسینی» نبود درمانگاه را دیگر مشکل روستا عنوان کرد و افزود: مسئولان برای احداث یک درمانگاه در این روستا با مشخص کردن یک قطعه زمین به فرمانداری درخواست داده اند و ما نیز از فرماندار و دیگر مسئولان می خواهیم برای حل مشکلات بهداشتی این روستا و احداث درمانگاه اقدام کنند.

سالن ورزشی نداریم
یکی از ورزشکاران چوخه کار روستا نیز گفت: استعدادهای کشتی باچوخه در این روستا زیاد است، اما یک سالن ورزشی نداریم تا این استعدادها شکوفا شود.«قاسمی» افزود: دهم فروردین هر سال در این روستا جام کشتی باچوخه برگزار می شود و از شیروان و حومه و حتی شهرهای دیگر به این جا می آیند و مسابقه می دهند.

حفر 50 چاه غیر مجاز

وی تصریح کرد: در حاشیه روستا هم حدود 50 حلقه چاه غیر مجاز حفر کرده اند که آب رودخانه را خشک می‌کند و هر ساله درگیری بین مردم این روستا و روستای ملاباقر شکل می گیرد تا جایی که سال گذشته کار به دادگاه و شکایت رسید. وی خاطر نشان کرد: فرماندار قول ساخت یک سالن ورزشی را به ما داده است که امیدواریم به زودی عملی شود. وی هم چنین با اشاره به ضعف مالی اهالی روستا، دریافت کمک های دولتی برای مرمت و توسعه مسجد روستا را خواستار شد.«فرهادی» بیان کرد: سال گذشته برای احداث یک دبیرستان شبانه روزی برای روستاهای اطراف موافقت مدیر آموزش و پرورش شهرستان را جلب کردیم اما با وجود پیگیری های اولیه در نهایت به دلایلی با احداث آن مخالفت شد.

 منبع:روزنامه خراسان شمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی