تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


وحید واسطه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار کرد: تغییر و کاهش کیفیت منابع آب زیر زمینی و آب های سطحی از پیامدهای کاهش بارندگی ها در این استان است.
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: البته در این زمینه دست انسان و دخالت فعالیت انسانی هر چند ناچیز اما موثر بوده است به طوری که علت 20 درصد از کاهش منابع آبی عامل انسانی دارد و 80 درصد نیز ناشی از کاهش نزولات جوی و آسمانی بروز کرده است.
به گفته مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی  این مشاهده ها حکایت از تغییر اقلیم این منطقه دارد و داریم به سمت خشک سالی می رویم.
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: در سال زراعی جاری تا پایان فرودین ماه امسال تنها 148 میلی متر باران در استان باریده است در مدت مشابه 204 و در بلند مدت 206 میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: بارندگی ها در استان نسبت به پارسال 27 درصد و در مقایسه بلند مدت 38 درصد کاش دارد.
واسطه افزود: کمترین بارندگی ها در ایستگاه جاجرم به میزان 79 میلی متر و بیشترین آن در ایستگاه شیروان به میزان 230 میلی متر به ثبت رسیده است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی