تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی از میانه سال قبل به علت کاهش شدید بارش باران در شهرستان شیروان و تامین نشدن آب آشامیدنی شهر شیروان از سد بارزو، تصمیم به استفاده دوباره از منابع آبی زیرزمینی (چاه) در این شهر گرفت. 

 

اکنون تامین آب آشامیدنی شهر شیروان از طریق چاه های موجود در این شهر توسط شرکت آب و فاضلاب شهری تامین می شود.

فرماندار شیروان تامین آب آشامیدنی و آب کشاورزی را از مهم ترین مشکلات این شهرستان در شرایط کنوبی برشمرد و گفت: البته برای رفع آن تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی خواستار تخصیص اعتبار بیشتر برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان شد.

وی همچنین از مردم شیروان خواست در مصرف آب آشامیدنی صرفه جویی لازم را داشته باشند.

فرماندار شیروان همچنین بر توجه کشاورزان منطقه به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی در رعایت مصرف آب در کشت محصولات زراعی تاکید کرد و افزود: کشاورزان با گرفتن مشاوره از کارشناسان جهادکشاورزی نسبت به کشت محصولاتی اقدام کنند که نیاز آبی کمتری دارند.

وی در خصوص اعتبار تخصیصی سفر رهبری به این شهرستان گفت: صد درصد اعتبارات تخصیص یافته سفر رهبری به این شهرستان در سال 92 جذب شده است و تا پایان سال مالی نیز هزینه خواهد شد. 

صفایی افزود: سال قبل 264 میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان برای اجرای 68 پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی از محل سفر رهبری اختصاص داده شده است.

وی گفت: توزیع اعتبارات تخصیصی بیشتر برای راهسازی، نوسازی مدارس، عشایر، بنیاد مسکن و شهرداری است.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است. ک/3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی