تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

در حدود پنج کیلومتری مشهد طرقی کنونی حرم و بقعه متبرکه امامزاده محمد رضا فرزند حضرت موسی ابن جعفر(ع) قرار دارد که شهر تاریخی مشهد طرقی و بقایای آن نیز در مجاورت آن واقع گردیده است.

مقبره امام زاده محمدرضا از دیگر بقاع متبرکه شیروان واقع در روستای مشهد طرقی می باشد که این بنای تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان است که اخیرا به طور جالبی بازپیرایی و نوسازی شده است. 

ایوان بقعه رو به جانب جنوب قرار دارد که در ورودی بقعه چوبی و دارای کنده کاری زیبایی است که در ساقه گنبد چندین پنجره جهت نورگیری طراحی شده و در مقابل ایوان نیز حوض آبی قرار دارد. 

این بنا به شماره 5153 به ثبت آثار تاریخی رسیده است که دارای 350 هکتار زمین گندم موقوفه است که پیکر پاک بیست شهید دوران مقدس در شرق بقعه دفن شده است. 

در وسط بقعه صندوق چوبی مشبکی است که در سال 1248 هجری قمری ساخته شده و در صندوق، سلام و صلوات و اشعار چهارده معصوم منسوب به شیخ بهایی علیه الرحمه تا آخر کتیبه شده است. 

منبع:برگرفته از ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی