تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

وی همچنین از بهره برداری همزمان از هشت طرح هادی روستایی در روستاهای این استان در 15 مهر به عنوان روز ملی روستا نیز خبر داد و افزود: این طرح ها در روستاهای ورقی، نظر محمد و تفتازان شیروان، دولت آباد اسفراین، شیراباد مانه و سملقان ، گوی نیک راز و جرگلان، عرب بجنورد و قلعه صفا فاروج اجرا شده است.

وی گفت: اجرای طرح هادی در این روستا شامل بازگشایی هفت هزار و 450 متر مسیر، ایجاد 10 هزار و 445 مترجدول کانیو، ایجاد 17 هزار و 141 متر مربع سنگفرش، ساخت دو دهنه پل و دیوار حایل، جابجایی تاسیسات برق و اجرای 45 هزار ئو 900 متر مربع آسفالت است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها 33 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رهبری هزینه شده که با بهره برداری از آن ها 915 خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

وی گفت: علاوه براین از دو طرح هادی روستایی در بام و پیش قلعه دره جلگه شوقان از توابع شهرستان جاجرم با هزینه کرد چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار کار اجرایی آن آغاز می شود.

به گفته وی در هر کدام از روستاهای بام و پیش قلعه شوقان جاجرم 100 خانوار سکونت دارند.

وی افزود: در استان خراسان شمالی 718 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد و تاکنون برای 557 روستای آن طرح هادی تهیه و در 240 روستا نیز اجرا شده است.

محمدی گفت: از لحاظ تهیه طرح هادی روستا، این استان دو درصد از میانگین کشوری که 76 درصد است، بالاتر است.

از جمعیت 867 هزار نفری در خراسان شمالی 48.5 درصد در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند. ک/2

 به گزارش ایرنا 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی