تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

وی با یادآوری اینکه این استان از مناطق روستایی و کشاورزی قابل توجهی برخوردار است، تصریح کرد: بیمه اجتماعی کشاورزان مزایای فراوانی دارد و بخش زیادی از روستاییان این استان که از هیچ بیمه حمایتی برخوردار نیستند می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه این بیمه در استان نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر است، گفت: لازم است تا روستاییان، کشاورزان و عشایر استان از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین نقش فرمانداری و بخشداری‌ها را برای پیشبرد طرح بیمه روستائیان و عشایر در استان را مهم و دارای نقش کلیدی عنوان کرد و بیان داشت: بیمه اجتماعی کشاورزان مزایای بسیار خوبی دارد که نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر است.

به گفته عزیزی بیمه اجتماعی روستایی، عشایر و کشاورزان به منظور ارائه بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی این قشر ایجاد شده است.

بر اساس آمار خراسان شمالی در بخش بیمه روستاییان و عشایر از استان‌های پیشتاز کشور به شمار می‌رود.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان خراسان شمالی امسال به سبب افزایش سطح زیر پوشش روستاییان استان از این بیمه رتبه نخست را در کشور کسب کرد.

48درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت داشته و این استان رتبه چهارم جمعیت روستایی به نسبت جمعیت شهری در بین استان‌های کشور را دارا است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی