تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

 

وی افزود: پس از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و در راستای عمل به تاکیدات معظم له بر کار در این حوزه، اعتبارات خوبی در سال گذشته و امسال به حوزه گردشگری استان اختصاص یافته است.

پرویزی با اشاره به شرایط و موقعیت جغرافیایی مناسب استان گفت: وجود مراتع، جنگلها و دره های زیبا در مناطق شمالی و همچنین کویر در جنوب استان و قرار گرفتن در مسیر زائران علی بن موسی الرضا (ع) از قابلیت های خوب استان در بخش گردشگری است.

پرویزی به غنای زیست محیطی استان و وجود سه پارک ملی حفاظت شده در استان اشاره کرد و گفت: همه ساله شمار زیادی از گردشگران و پژوهشگران خارجی برای انجام کار مطالعاتی به این استان سفر می کنند.

وی به وجود آثار برجسته باستانی و تاریخی در این استان اشاره کرد و گفت: آیینه خانه مفخم، معبد اسپاخو، قلعه جلال الدین، شهر تاریخی چلو، ارگ بلقیس و... از جمله آثار ممتاز تاریخی و شاهکارهای هنری این استان هستند.

استاندار خراسان شمالی افزود: از سویی وجود اقوام و مذاهب مختلف در استان زمینه را برای تولید صنایع دستی و آثار هنری متنوع در این استان فراهم کرده است. 

 

 منبع ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی