تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

وی اضافه کرد: در این بازرسی از متخلف دستگیر شده پوست، سر و شاخ یک رأس قوچ وحشی و شاخ یک رأس کل وحشی و نیز یک قبضه اسلحه گلوله زنی دوربین دار کشف و ضبط شد.

به گفته خالقی با کشف این موارد و دستگیری شکارچی متخلف، برای وی پرونده ای تشکیل و برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان در شرق خراسان شمالی گفت: این شهرستان دارای یک منطقه حفاظت شده به نام گلول و سرانی و سه اثر طبیعی ملی ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق با اصل پنجاهم قانون اساسی طبیعت و منابع طبیعی متعلق به همه است و اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با جلب نظر و مشارکت مردم در حفاظت از طبیعت به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی توانسته است در سال جاری موفقیت های زیادی در زمینه جلوگیری از تخلفات شکار و صید و دستگیری شکارچیان به دست آورد.

خراسان شمالی دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

منبع :خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی