تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

روشن روان گفت: حمل آب آشامیدنی به روستاهای مزبور با نظارت شرکت و با بهره گیری از تانکرهای آبرسان سیار بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد.

وی همچنین به پدیده خشکسالی در سال آبی 93 – 92 در استان و تاثیر منفی آن به منابع آبی شرکت به منظور تامین آب آشامیدنی روستاییان اشاره کرد و گفت: تاثیر این پدیده بحدی بود که شرکت در سال 92، 259 روستای تحت پوشش را با 42هزار و 161 خانوار با جمعیت 152 هزار و 97 نفر مواجه با بحران کم آبی در صورت ادامه خشکسالی پیش بینی کرده بود.

وی افزود: اکنون نیز رفع مشکلات تامین منابع آبی روستاهای متاثر از خشکسالی و آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی در استان با نظارت شرکت جریان دارد.

وی همچنین به طرح پایش 259 روستای متاثر از خشکسالی و آبرسانی سیار به ساکنان آنان اشاره کرد و گفت: طرح مزبور از سوی واحد نظارت و بهره برداری شرکت در حال پی گیری است تا از نتیجه آن برای برنامه ریزی جهت ارائه خدمات آبرسانی بهتر به روستاییان استان استفاده شود.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 106 هزار و 610 مشترک را در 607 روستا با 319 هزار و 614 نفر جمعیت زیرپوشش دارد.

قبل از بروز خشکسالی در خراسان شمالی آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان 607 روستای زیر پوشش شرکت در استان از طریق 452 منبع آبی شامل چاه، چشمه، قنات و آب های سطحی تامین می شود.

استان خراسان شمالی امسال در زمره سه استان نخست کشور می با شد که با بحران خشکسالی و پیامدهای آن روبه رو شده است.

این استان 865 روستا دارد و 417 هزار و 925 نفر از جمعیت آن روستایی هستند که 48.5 درصد از جمعیت 867 هزار نفری را تشکیل می دهند. منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی