تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


وی بابیان اینکه تولید اشتغال در کشور در شرایط فعلی بر عهده بخش خصوصی است تصریح کرد: بخش صنایع‌دستی نیز یک بخش خصوصی محسوب می‌شود که موانع و مشکلات آن باید با باور این بخش توسط مسئولان حل شود.
وی گفت: در سطح کشور صرفاً آبنبات بجنورد به‌ عنوان سوغات این استان شناخته‌شده و این در حالی است که در این استان انواع قالیچه‌ها با بهترین کیفیت بافته می‌شود که می‌تواند سرمایه کلانی را به‌واسطه آن وارد استان کنیم.
ایزانلو خاطرنشان کرد: سودبخش صنایع‌دستی برای کشور به‌قدری زیاد است که اگر حمایت‌های لازم را از این بخش انجام گیرد و محصولات به کشورهای دیگر صادر شود دیگر کشور نیازی به صادرات نفت ندارد.
وی گفت: به‌عنوان‌مثال گلیم بجنورد و شیروان در کشورهای دیگر 10 الی 12 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که هزینه مواد اولیه آن تنها یک‌میلیون تومان است.
وی با اشاره به مشکلات بخش صنایع‌دستی در استان تصریح کرد: در استان 22 هزار قالیباف وجود دارد که از این میان تنها هفت هزار و 500 نفر بیمه‌شده‌اند.
رئیس اتحادیه صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: بیمه تأمین اجتماعی استان نیز اعلام می‌کند که سهمیه استان در این بخش تقریباً نصف این میزان یعنی سه هزار و 200 نفر است و به همین دلیل با بهانه‌های مختلف به دنبال این است تا تعداد بیمه‌شدگان این بخش را کاهش دهد.
ایزانلو افزود: این عدم پوشش بیمه‌ای برای قالیبافان خراسان شمالی سبب شده تا انگیزه‌ای برای ورود افراد جدید به این حوزه نیز وجود نداشته باشد.
رئیس اتحادیه صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: نرخ تسهیلات اعطایی به این بخش که با جریمه تأخیر آن به 30 درصد می‌رسد نیز کار را برای فعالان این عرصه دشوار کرده است ازاین‌رو باید تسهیلات کم‌بهره‌ای به این بخش اختصاص یابد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی