تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

گل و لای فراوان در 2 طرف جاده که اغلب مواقع روی آسفالت جاده را نیز می پوشاند، نبود جدول گذاری در 2 طرف جاده، پراکنده بودن زباله ها و آسفالت فرسوده، از جمله مواردی است که باعث می شود مسافران به جای علاقه مندی به حضور در این شهر، کمربندی را برای عبور انتخاب کنند. با نزدیک شدن به شیروان از سمت جاده بجنورد وسایل نقلیه سنگین و مکانیکی ها، درطرف چپ جاده ورودی بیش از هر چیزی خود نمایی می کنند و زمین های بایر اطراف جاده که به محلی برای ریختن زباله ها به ویژه مکانیکی ها تبدیل شده اند به شکل مشمئز کننده ای چشم هر بیننده ای را می‌آزارند. البته ورودی شیروان به مشهد نیز شرایط مشابهی دارد که توجه مسئولان را برای ساماندهی می طلبد.

فضای ورودی شیروان جذابیتی ندارد
«وحیدی» یکی از شهروندان در همین ارتباط می‌گوید: فضای ورودی شیروان هیچ جذابیت بصری برای مسافران ندارد تا انگیزه ای برای ماندن آن ها در این شهر ایجاد کند. وی ادامه می دهد: مسئولان مربوطه می توانند برای زیباسازی ورودی شهر گام های موثری بردارند تا زمینه معرفی ظرفیت های شهرستان و همچنین جذب مسافران عبوری را فراهم کنند.«قوشخانه» یکی دیگر از اهالی شیروان می‌گوید: این شهرستان مناطق گردشگری طبیعی زیادی از جمله روستاهای زوارم و گلیان دارد و می توان با قرار دادن تابلوهایی و یا دیگر امکانات تبلیغاتی این اماکن را به مسافران معرفی کرد. «رحیمی» یکی از کسبه واقع در این میدان نیز اظهارمی کند: به دلیل نبود ساختاری مشخص در ورودی های شیروان حس ورود به شهر در مسافران ایجاد نمی شود. وی ادامه می دهد: در ورودی های شیروان حداقل تابلوهای راهنمایی ایجاد شود که تازه واردان را برای رفتن به نقاط مهم شهر راهنمایی کند. وی تکه زمینی را که میان 2 واحد تجاری در میدان ورودی شهر قرار گرفته است نشانم می دهد که انبوهی از زباله ها در آن ریخته شده است و همچنین به آسفالت فرسوده و چهل تکه و با چاله های بسیار میدان ورودی شیروان اشاره می کند و می گوید: هر مسافری با دیدن این مناظر تصور می کند تمام شیروان همین شرایط را دارد و دیگر رغبتی نمی کند که بخواهد وارد شهر شود.

توجه مسئولان شهری فراموش نشود
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شیروان نیز با اشاره به این که شیروان با داشتن بیش از 50 اثر تاریخی و آثار فرهنگی و هنری بسیار می تواند زمینه جذب مسافران را فراهم کند، می گوید: وجود المان ها و امکاناتی که در ورودی شهر بتواند مسافران را نسبت به وجود آثار تاریخی و فرهنگی هنری شیروان آگاه و آشنا کند، ضروری است. «رجعتی» همچنین با اشاره به راه اندازی موزه شیروان می افزاید: مسئولیت ایجاد امکاناتی در ورودی های شهر برای هدایت مسافران به سمت موزه و دیگر اماکن تاریخی با مسئولان شهری است و در دیداری که به زودی با شهردار شیروان خواهم داشت، این موضوع را پی گیری می کنم.

وعده یک مسئول
مسئول کمیته خدمات شهری شیروان نیز با پذیرش این موضوع که هم اکنون ورودی های شیروان در شأن مردم این شهر و مسافران و رهگذران نیست، می گوید: در ورودی های شهر شیروان جاذبه های لازم و امکانات تجاری و رفاهی مطابق استانداردها وجود ندارد. «عاقل» با بیان این که بزرگراه عبوری از شیروان یک بزرگراه آسیایی است، می افزاید: برای آن که ورودی هایی در شأن و متناسب با شهر شیروان با توجه به صبغه فرهنگی و تاریخی آن ایجاد شود، در مجموعه شورای شهر و شهرداری از حدود یک سال و نیم گذشته برنامه ریزی هایی را آغاز کردیم و با توجه به طراحی های انجام شده و اخذ مصوبات لازم برای شروع کار، شورای شهر بودجه لازم برای شروع کار در سال آینده را در بودجه 94 لحاظ خواهد کرد.

جلساتی برای زیباسازی ورودی های شهر
در همین ارتباط، شهردار شیروان در خصوص برنامه های شهرداری برای ساماندهی ورودی های شیروان می گوید: در نخستین گام برای ساماندهی ورودی های شیروان با توجه به این که بخشی از ورودی های شهر در حوزه مدیریت اداره های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی قرار دارد، طی جلسه ای که در این خصوص در فرمانداری شیروان برگزار شد، به توافق رسیدیم تا هزار و 500 متر از محور بجنورد به شیروان در ورودی شیروان و هزار و 200 متر از محور شیروان به مشهد به شهرداری تحویل داده شود.

«بورنگ» می افزاید: شهرداری شیروان بلافاصله بعد از این توافق، مشاوری برای طراحی ترافیکی انتخاب کرد. وی یادآور می شود: در طرح ترافیکی که برای 2 ورودی شیروان طراحی می شود، اقداماتی مانند ایجاد فضای سبز در ورودی ها، زیباسازی و جدول کشی 2 طرف جاده انجام می شود.وی خاطرنشان می کند: پس از انجام طرح ترافیکی برای ورودی شیروان از سمت بجنورد، اواخر آذرماه آن را به شورای هماهنگی ترافیک استان ارائه کردیم که مورد تصویب قرار گرفت و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای این قسمت هستیم تا از اسفند ماه و یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز شود. وی بیان می کند: طرح ترافیکی ورودی شیروان از سمت مشهد نیز در مرحله اصلاح نهایی قرار دارد و پس از آن به شورای هماهنگی ترافیک استان برای تصویب ارائه و این طرح نیز سال آینده اجرایی خواهد شد. شهردار شیروان درباره انجام اقدامات اساسی در ورودی شهر مانند هویت سازی و احداث المان هایی برای معرفی شیروان در ورودی ها می گوید: اجرای برنامه های بعدی درخصوص تغییر ساختار ورودی شیروان از جمله تغییر کاربری واحدهای تجاری در ورودی شیروان زمان بر است و باید در طرح جامع شهر لحاظ شود. وی درباره روکش آسفالت میدان ورودی شیروان نیز بیان می کند: به شرکت های گاز، آب و فاضلاب و برق گفته ایم که اگر قصد انجام تخریب برای اجرای پروژه های شان در این قسمت را دارند، هر چه سریعتر انجام دهند تا ما پس از آن روکش آسفالت را انجام دهیم که شرکت گاز هم اکنون مشغول کار است و احتمالاً هفته آینده ترمیم آسفالت این قسمت را آغاز می کنیم.

منبع: برگفته از روزنامه خراسان شمالی

نظرات  (۱)

۲۱ دی ۹۳ ، ۱۸:۴۵ مسعود واعظ
امیدوارم مسئولین این تصاویر رو ببینن و یکم به فکر باشن،البته بعید می دونم اصلا ما مسئولی داشته باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی