تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

به باور من یکی از کار کرد های این دهه باید پاسخ به پرسش های پیرامونی انقلاب باشد به ویژه که نسل امروز از آن فراز بلند تاریخ ایران کم می داند اما سوال فراوان دارد پس باید بستر پرسیدن را فراهم کرد و به پرسش ها هم پاسخ گفت تا فرزندان امروز و فردای ایران هم به قیام پدران خود افتخار کنند... از نگاه من یکی از کلیدی ترین پرسیدنی ها این است:انقلاب برای مردم است یا مردم برای انقلاب؟ این پرسش را برابر هر کس بگذاری از زاویه نگاه خود پاسخ خواهد داد، من اما معتقدم انقلاب برای مردم است، نظام هم برای مردم است و فلسفه ای جز تمشیت امور مردم و بسترسازی برای رشد و تعالی علمی، اخلاقی، انسانی و حتی اقتصادی و رفاه اجتماعی ندارد. اصولاً نظام ها شکل می گیرند تا بر اساس یک نظم مردم خواسته، امکان بهتر زیستن را برای شهروندان خویش فراهم آورند، حالا نظام های لیبرال دموکراسی با هدف آماده سازی امور دنیایی و اقتصادی و رفاه شکل می گیرد، اما نظام مبتنی بر اندیشه اسلامی، علاوه بر این باید بستر رشد اخلاقی و تعالی ایمان مردمان را هم فراهم کند، به گونه ای که شهروندان نظام اسلامی و جمهوری اسلامی برخوردار از بهترین ها در همه عرصه ها باشند، البته گاه ممکن است برای رسیدن به فرصت متعالی تر از برخی امکانات هم چشم بپوشیم اما نظام برآمده از انقلاب باید، همواره فراهم سازی بهترین شرایط را مد نظر داشته باشد، اینکه برخی ها می گویند مردم زمان انقلاب، می دانستند چه نمی خواهند، اما نمی دانستند چه می خواهند، حرف درستی نیست اما اگر همین کلام را که نیم آن صادق است در نظر داشته باشیم، در خواهیم یافت، آن چه باعث شد مردم رژیم شاه را نخواهند و به جان برای برانداختن آن به میدان آیند، مولفه هایی بود که آن شرایط را پیامد داشت، از جمله بی عدالتی، فقر، سانسور، وابستگی به بیگانه، تحقیر، بی اعتنایی به باورهای دینی، سخت گرفتن بر مردم و... خب انقلاب شد و به پیروزی رسید تا این «بدی ها» را به خوبی تبدیل کند. عدالت فراگیر و همه گیر شود، فقر، جایش را به زندگی آبرومند بدهد. استقلال به معنای حقیقی محقق شود، مردم تکریم و اعتقاداتشان محترم شمرده شود و بستر برای بهتر شدن روز افزون مردم فراهم باشد.

انقلاب شد تا فرصت تعالی اخلاقی و سعادت نو شوندگی ایمان مردمان در مدرسه نبوت و امامت و ولایت فراهم شود. انقلاب شد، تا نه ظلمی باشد و نه ظالمی، انقلاب شد، تا مردم به حق خود برسند، انقلاب شد تا... پس انقلاب شد، به پیروزی رسید و جمهوری اسلامی شکل گرفت تا بسترساز سعادت مردم باشد. به دیگر عبارت مردم برای تبدیل مفهوم متعالی انقلاب به جمهوری اسلامی با همه وجود پای کار آمدند و پس از آن که این مفهوم به یک مصداق کامل تبدیل شد، باید در خدمت مردم باشد و می توان گفت حق جمهوری اسلامی بر مردم، ایجاد و پاسداری نظام است و حق مردم بر جمهوری اسلامی، فراهم سازی زندگی بهتر در همه عرصه هاست.

خراسان جنوبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی