تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار


نیکدل افزود: بر این اساس شرکت پتروشیمی درخواست کرده تا زمین جانمایی شده در حوالی زمین‌های این شرکت، به عنوان منطقه ویژه اقتصادی مصوب شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: موافقت‌هایی در این زمینه به دست آمده است اما هنوز واگذاری مدیریت آن به شرکت پتروشیمی و یا شرکت شهرک‌های صنعتی قطعی نشده است.
وی اظهار داشت: اینکه منطقه ویژه اقتصادی به زمین موردنظر در حوالی پتروشیمی منتقل شود و یا به‌عنوان لکه و زیرمجموعه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی فعالیت کند نیز در حال بررسی است.
نیکدل تأکید کرد: به‌هرحال راه‌اندازی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصتی برای همه سرمایه‌گذاری‌های جدید است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه به نتایج نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان اشاره کرد و گفت: نهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با مدیریت خراسان شمالی با حضور 93 شرکت از کشور در فضای یک هزار و 650 مترمربع برگزار شد که وجه غالب آن ارائه توانمندی‌های کشور درزمینهٔ آب‌رسانی بخش کشاورزی و نیز صنعت ساختمان بود.
نیکدل با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی در این نمایشگاه مطرح شد و نتایج خوبی به دست آمد توضیح داد: ترکمنستان بازار خوبی برای ارائه توانمندی‌های شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای درزمینهٔ خدمات مهندسی در حوزه ساختمان به شمار می‌رود به‌ویژه فاصله اندک این کشور همسایه با خراسان شمالی، یک امتیاز برای این استان است.
وی اظهار داشت: قرار شده تا بخشی از مطالبات کشور ترکمنستان در قالب خدمات مهندسی و شرکت‌های پیمانکاری تسویه شود و برای افزایش شمار ناوگان باری برای مبادلات تجاری میان دو کشور به دو برابر موردتوافق قرار گرفت و مقرر شد این میزان در سه سال آینده پنج برابر شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: برای حل مشکل انتقال وجوه در مبادلات تجاری نیز مقر رشد تا با ایجاد حساب مشترک میان بانک مرکزی و یک بانک در کشور ترکمنستان، انتقال وجوه راحت‌تر انجام شود.
وی به جرائم اقتصادی کشف‌شده در مجتمع آلومینای جاجرم نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت زیر نظر ایدرو فعالیت دارد و مشکلی درزمینهٔ ادامه اجرای پروژه‌ها در این واحد وجود ندارد.
 خبرگزاری تسنیم

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی