تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

برای پیشرفت روستا باید نگاهمان به جمعیت متفاوت باشد. برای مثال بر اساس جدول زیر جمعیت گلیان 131خانوار و 441 نفر (همراه با شهرک گلیان) در سال 90 است . و نباید جمعیت این مکان در دهه ی هفتاد که نزدیک به 2000 نفر و بیش از 500 خانوار  را مد نظر قرار داد. باید این حقیقت را پذیرفت که نیروی فعال و جوان روستا کم است.

 

پس برای پیشرفت روستا و دهستان خود چه باید کرد؟ راه کار مناسب این است که اول، تا می توان از نیروهای جوان روستا در شوراها و دهیاری ها استفاده شود یعنی خودمان به جوان ها میدان دهیم. دوم، از جمعیت غیر فعال روستا به عنوان پتانسیل کارآمد بیشتر استفاده نماییم. برای مثال ممکن است بعضی از هم روستایی های شما در روستا ساکن نباشند یا اصلا فرزندان آنها در روستا متولد نشده باشند ولی هنوز به نحوی اصالت خود را وابسته به آن روستا می دانند کمکهای در جهت آبادانی روستا بگیریم.(این کمک ها می تواند مالی در جهت سرمایه گذاری در روستا یا علمی یا فرهنگی و... باشد.)

سوم، تأسیس وبلاگ یا همکاری در سایت اصلی و مرکزی دهستان(گلیان نیوز) برای معرفی روستا، فرهنگ، مشکلات و... همکاری نماییم.

چهارم، مناسبتهای فرهنگی خود را ثبت و گسترش دهیم. این نیز با همکاری دهیاری ها و شوراها قابل گسترش است. 

پنجم، از شوراها و دهیاری ها بخواهیم نسبت به عملکرد خود در روستا شفاف گزارش نمایند و این با پیگری توسط مردم حاصل می شود. باید از دهیاری ها وشوراها نحوه ی مصرف بودجه تخصیص داده شده به روستا را پیگری نمود تا واقعا بیت المالی که به روستا تخصیص داده می شود، حیف و میل نشود و در جهت آبادانی روستا به کار رود.

در پایان شما را به دیدن نمودار زیر که بر اساس داده های بنیاد مسکن شهرستان شیروان در مورد شهرک گلیان رسم شده است دعوت می نماییم. 

 

از شما هم روستاییان عزیز و مردم دهستان گلیان اعم از جمعیت ساکن یا غیر فعال روستا دعوت می شود تا نظرات خود را در مورد چگونگی پیشرفت روستای خود را با ما با درج نظرات خود مطرح نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی