تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

«دردور» با بیان این که سال 87، 415 میلیون تومان برای خط لوله گذاری آب رسانی به شهرک گلیان هزینه شد، افزود: طبق طرح بنیاد مسکن قرار بود اهالی روستای گلیان به دلایلی هم چون قرار گرفتن منازل روستا روی گسل زلزله، خانه های خود را به شهرک گلیان انتقال دهند.وی اضافه کرد: طبق تفاهمی که با شورای قبلی این روستا صورت گرفته بود قرار بود آب شهرک از محل چشمه این روستا تأمین شود. وی تصریح کرد: این طرح تاکنون اجرا نشده است و شورای جدید با این استدلال که اهالی شهرک گلیان غیربومی هستند، از تأمین آب از چشمه این روستا برای شهرک جلوگیری کرده است.

منبع:

خراسان شمالی

سایر خبرها:

چگونه روستایمان را آباد شود؟(توزیع در خواست کنندگان زمین در شهرک گلیان)

نظرات  (۶)

۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۲ یک بدبخت از دهستان گلیان نه شهرک گلیان
خواهشا بنیاد مسکن جوابگوی این روستایهای بدبخت بده که این همه پول از مردم گرفته و نه امکنات رفاه نه جدولی نه خیابون کشی مناسبی داره یک چاه چقدر هزینه داره مگر مگر با تانکر هم میشود حموم رفت بهداشت کجاست تور رو خدا این قدر بی خیال نشینیم اگه خانواده خودتون بود بازم اینجوری بود منکه دیگه توان پرداخت اقساط خونه رو ندارم بانک بیاید مصادره کند بهتره از این توی این بیابون زندگی کنیم همین هفته پیش به دلیل نداشتن یک ایستگاه خوب و مناسب یک طفل بی گناه کشته شد شورار ها و دهیار باید جوابگوی این ملت باشن چرا که اگه امکانات نانوایی وغیره در این محل باشه چرا از شهر نون بخرن وقتی که جهت جذب بودجه میشه میشه دهستان گلیان آقایان شورار و دهیار محترم توی اون دنیا بایستی جواب این مردمو بدین ولی وقتی که میشه گلیان اینا غیر بومین 
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۱ شهروند دلسوخته
به داد صحرای کربلاگلیان برسید!!   گوسفندان از آّب لوله کشی استفاده می کنند !! اما انسان نه!!!!                                                  
یک راه کم هزینه زدن چاه در کنار منبه آب کنار گلزار شهداست که سی چهل متر هم به آب میرسد یا زدن چاه در جای به اصلاح گوهرا ( الان سیویس بهداشتی ساخته شده) یا در یکی از باغات زیر راه آسفالت به جذب رضایت صاحب باغ.
پاسخ:
از شما سپاسگزاریم، که خیلی خیلی فعال و به فکر زادگاه خود هستید. 

درود بر آقای سلیمیان

من اصلا این استدلال شورای گلیان را که خوب و خیلی بهتر از شما ها میشناسمشان قبول ندارم، ساکنین شهرک نه گلیانی و نه شیروانی و نه خراسانی و نه ایرانی و نه مسلمان بلکه آیا انسان هستند،یک خانم بازیگر هالیوودد (آنجیلا جولی) بهترین امکانات را رها میکند به به قلب آقریقا می رود تا به بیماران و و کودکان آفریقایی با تمام خطرات کمک کند، پزشک بریتانیای به بم می آید تا به زلزله زده ایرانی بدون هیچ چشمداشتی کمک کند، چرا نباید در ایران در خراسان شمالی هم نوع من آب اشامیدنی داشته باشند؟ مگر زدن یک چاه چقد هزینه دارد، اری شما با پرورش استخر ماهی مخالف نیستی من مخالفم مخالفم از این جهت که یک عده چشمه ها را برای منافع شخصی خود استفاده کنند و حال مردم بیچاره باید برای یک قطره آب آشامیدنی جایی در روستا پیدا نکنن، اری زمانی دهها چشمه بود الان حتی اگه از تشنگی بمیری اب برای خورن پیدا نمیکنی، متاسفانه اداره محیط زیست  و کشاورزی باید مخالفت میکرد حداقل با خشک کردن چشمه ها برای منافع شخصی نکرد، شما منو نمیشناسی ولی من خوب این درد نبودن چشمه رو کشیدم یک روز از سر همون زمینها که شما در آن زندگی میکنی در آبان ماه اومدم از قبرستان آب ببرم آنجا یخ زده بود مجبور شدم به منزل شخصی برای چهار لیتر آب مراجعه کنم حال اگه اهل اونجا نبودم چه میکردم، در صورت رفتن آب به شهرک شاید ندانی من (منظور خانواده من است) بیشترین نفع را خواهم برد، ولی این که میگوییم دولت باید چاه بزند نه به خاطر امروز و حتی ده سال دیگر است، بخاطر دهها سال بعد است، امروز اگر منافع فردی خود در نظر بگیرم، هر چه آب زودتر برود به شهرک بهتر، هرچند شاید در صورت کم شدن آب گلیان من خیلی بیشتر از برخی شوراههای گلیان ضرر کنم، ولی منفعت رفتن آب به شهرک برای من چندین برابر خشک شده روان آب گلیان است، شما اگر به روستای تیمور تاش بجنورد بروی دقیقا آینده را خواهی دید، سالها قبل برای آب آشامیدنی یک بخشی مردم روستاهی منطقه موافقت کردن تا از روان آب استفاده شود، الان دولت به آب آشامیدنی کل آن منطقه را از همان آب تامین میکنند و پولهای گزافی بخاط آبی که هیچ زحمتی برای آن نکشیده از مردم میگیرد  و حال آنکه  باغات مردم در حال خشک شدن است،  (در دهه شصت متاسفانه شورای اسلامی وقت گلیان با ساخت تونل انتقال آب در اسطرخی از داخل رودخانه اسطرخی توسط مهندس اسماعیلی موافقت کردند، الان در منطقه به اصطلاح دربالا با  کمبود آب شدید مواجه اند ( البته این بخش آخر اطلاعات مربوط به اسطرخی شاید دقیق نباشد) ، حال به نظرم شما اهالی شهرک به جای پافشاری بر بردن آب از دره باید تمام سعی تان را بگذارید بر زدن چاه در اطراف شهرک. دولت حداقل منطقه را مطالعه کند به لحاظ جغرافیای و زمین شناختی کجا بهتر به آب میرسد،  برآورد هزینه بکند نه اینکه مسولین ما دنبال آب آماده از دره گلیانند، به قول خودمون چشمه پیرک گفتن و واستادن. وقتی نمی شود قرار نیست منتظر شوند یک روز بشود چاه بزنن. در پایان باید گفت خانه از پای بست ویران است؟؟؟؟؟؟

با سلام خدمت سایت گلیان نیوز
می خواستم نظرم را که شاید پاسخی برای عباس آقای اسلامی باشه، برای این سایت بیان کنم.
عباس آقا من برای حرف شما کمال احترام قائل هستم. حرف من نیز این نیست که آب را از گلیان به سمت شهرک ببرند ولی
اهالی شهرک گلیان چه گناهی دارند که با حمایت شورای اسلامی روستای گلیان در دو دوره گذشته به شهرک سکونت نمودند و حال که تمام سرمایه خود در آنجا خرج نمودند. با مشکل آب روبرو باشند.
باز تشکر می نمایم از مسئولین خدوم جمهوری اسلامی مخصوصین دولت تدبیر و امید در شهرستان شیروان که لااقل با تانکر آب، آن مردم را فراموش نکردند.
توجه کنید این اهالی مسلمان هستند، شیعه هستند. آیا ستم نیست که آن ها را از برداشتن ظرفی آب یا تانکری آب محروم سازید؟
این اهالی آب لوله کشی از گلیان را از شما مردم گلیان که خود در گلیان زندگی نمی کنید نمی خواهند، این مردم می خواند یگذارید ظرفهایشان را از شیر آب گلزار شهدای گلیان پر کنند؟
این اهالی بازیچه نیستند، انسان هستند، کرامت دارند، آیا این سخن بیهوده نیست که چون اهالی شهرک گلیان غیر بومی هستند به آن ها آب نمی دهیم؟
باز بگردم به دور مولایمان علی (ع) که چاه حفر می نمود و آن را برای مردم و مسافران وقف می نمود، شما که ادعای گلیانی بودن رو داری یه ظرف بردار برو روستا اصلا چشمه ای پیدا می کنی؟
چشمه های گلیان که روزی در اطراف رودخانه گلیان بودند چه شدند؟
نگویید خشکسالی باعث از بین رفتن چشمه ها شده که باید در این صورت بروید لوله های بزرگ آب که از زیر رودخانه به برخی مزارع پرورش ماهی می رود را ببینید؟
ما با کار پرورش ماهی مخالف نیستیم و همواره از تولید برای پیشرفت کشورمان حمایت می کنیم ولی من یا شما  و یا مسافر تشنه یک ظرف آب آشامیدنی خود را از کجا تأمین کنیم؟
یادمان نرود تاریخ تکرار می شود، مردم بیدار می شوند.
راستی شما که مشکل ندادن آب را خشکسالی ممر گلیان و روان آب آن می دانید، چرا شورای اسلامی روستای گلیان نظر دیگری دارند، ایشان مشکل ندادن آب را غیر بومی بودن اهالی می دانند.
به راستی چند درصد افرادی که در شهرک گلیان خانه گرفته اند غیر بومی اند؟
طبق آماری که در این باره تهیه شده 56 درصد افراد از روستای گلیان و حصار گلیان هسند، 24 درصد از روستاهای بلقان، برزلی، ملاباقر،ورگ و مشهد طرقی هستند و بیست درصد باقی مانده به نوعی وابسته به دهستان گلیان هستند.
حال شما بگویید آیا این افراد غیر بومی اند، از کدام کشور خارجی آمده اند، آیا این قیاس اشتباه است که این افراد را یهودی صیهونست بدانیم چون آمده اند در گلیان خانه ساخته اند؟
آیا این افراد با پرداخت هزینه به بنیاد مسکن و با تأیید شورا و دهیار دوره های پیشین که این افراد به نوعی گلیانی یا از دهستان گلیان هستند، در شهرک گلیان زمین نخریده اند؟
باز مشکل ما آب لوله کشی از گلیان نیست، مسئولین نظام جمهوری اسلامی به فکر ما هستند، آری برای ما چاه بزنند بهتر است، لااقل در این صورت بیم این نداریم که آب را بر ما ببندید.
باز  یاد شعر مولا و آن طوطیش افتادم

از قیاسش خنده آمد خلق را
کو چو خود پنداشت صاحب دلق را

کار پاکان را قیاس از خود مگیر
گر چه ماند در نبشتن شیر و شیر

جمله عالم زین سبب گمراه شد
کم کسی ز ابدال حق آگاه شد

همسری با انبیا برداشتند
اولیا را همچو خود پنداشتند

گفته اینک ما بشر ایشان بشر
ما و ایشان بستهٔ خوابیم و خور

این ندانستند ایشان از عمی
هست فرقی درمیان بی‌منتهی

یا علی موفق باشید، در پناه حق
 

 

شاید رسیدن آب به شهرک برای22 خانوار ثابت شهرک یا حتی 100 تا دویست یا 500 خانوار امروز حداقل خانه ساخته اند در این مکان تاثیری بر کم شدن روان آب گلیان نداشته باشد. ولی باید بیست سال دیگر را دید که جمعیت شهرک به هزاران خانوار خواهد رسید آن موقع باید بیشتر روان آب گلیان که جهت آبیاری باغات که ممر زندگانی بسیاری از اهالی روستاهای مختلف است صرف شرب اهالی شهرک شود. اگر امروز موافقت کنند دیگر فردا کسی جلوی آن را نمی تواند بگیرد. حتی ممکن است در صورت موافقت کنونی فردا روستاهای پایین دست و حتی شیروان در آینده نه چندان دور با توجه به شیب زمین و موقعیت جغرافیای از این روستای گلیان جهت شرب آنها نیز استفاده کنند . آن موقع به جای دره سرسبز گلیان و ممر در آمد دیگر باید درختان خشکیده را دید. چند پیشنهاد: 1- زدن چاه در پایین دست مانند ورگ و در حدود ملاباقر و حداقل در محل به بنام آب شکن تا هزار متر بالاتر از آن 2- بستن سد خاکی در یکی از دره های اطراف شهرک و فرستادن روان آب گلیان با توجه به هزینه های انجام شده برای انقال آب دره به شهرک در فصولی که آب برای کشاورزی استفاده نمی شود. - در تابستان از مقدار آب ذخیره شده به دره بازگردانده شده و روان اب به جهت شرب به شهرک برده شود. این اقدام همزمان با زدن چاه در یکی از مکانهای که احتمال رسیدن یه آب زیاد است.4- زدن سد در محل طلاقی آب روستای اسطخی و گرماب و استفاده از آن آب برای شهرک.4. زدن چاه در شهرک کم چالش ترین راه است. چطور در کویر ایران در شهرهای مثل طبس و یزد . ... یا صحرای عربستان و .... به آب میرسن بعد در روستای خراسان شمالی با -300-250 میلیمتر بارندگی سالانه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی