تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

و قله های مرتفع دیگر شامل قله سالوک (بخشی از آلاداغ) به ارتفاع 3 هزار و 10 متر واقع در جنوب غرب بجنورد حدفاصل شهرستان های (اسفراین- بجنورد) و قله موسوم به کورشوان (قله چوپان) در منطقه عشایری گلیل در نوار مرزی شمال شهرستان شیروان به ارتفاع 2 هزار و 967 متر است. قله های دیگری نیز وجود دارد که نسبت به سه قله مزبور ارتفاعشان کمتر است.از دیگر قله ها می توان به قله های قرخود، هاور وتیغ بل، دوچنگ، یامان داغی و بزداغی در مانه و سملقان قشمار چنگه و چاه بیر، کیسمار، پتلگاه، بوزان، کونجخورد، آق کمر، سنجربیگ، زکریا، امام حاضر، آجان وبل مومن در شمال شیروان، قله های آخورداغ (اگری داغ) و باباموسی و بابابلند در بجنورد و ماسینو در منطقه مرزی گیفان- ساری گل، بهار و موری سنخواست در گرمه و جاجرم اشاره کرد.

مرتفع ترین نقطه أن قله شاه جهان در رشته کوههای آلاداغ 3051 متر و پست ترین نقطه آن در روستای تازه یاب در قسمت خروجی رودخانه اترک با ارتفاع 4000 متر از سطح دریا قرار دارد . ارتفاع متوسط استان 1326 متر از سطح دریا می باشد .لازم به ذکر است روستای گلیان از زیباترین کوهپایه های کوه شاه جهان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی