تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

این روستا دارای 49 خانوار و 247 نفر جمعیت است که مردمش به زبان کردی صحبت می‌کنند. گرماب جزء دهستان گلیان است.

   گرماب که گاه قشلاق نیز گفته می‌شود فاقد راه ماشین‌رو تا روستاست و از حصار پهلوانلو در حدود 5 کیلومتر را می‌بایستی با موتورسیکلت یا چهار پایان و یا پیاده طی کرد. آب مزروعی گرماب از چشمه‌ی اصلی رودخانه‌ی گلیان که از حوضه‌ی آبریز کوه‌های بلقان اسطخری تشکیل می‌گردد، تأمین می‌شود. و شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است و محصولات عمده‌ی آن: گندم و جو، گردو، زردآلو، حبوبات و کشمش و فرآورده‌های دامی است و صنایع دستی آن قالی‌بافی و گلیم‌بافی می‌باشد.
     روستای گرماب با توجه به موقعیت آب و هوا و چندین چشمه از جمله: کانی زنده‌خانه، کانی مره، کانی بش‌قل و کانی کربلایی حیدر و حاصل‌خیزی خاک در صورتی که دارای راه و دو، سه حلقه چاه عمیق گردد به زودی می‌تواند جمعیت زیادی را به روستا جلب نماید. طبق اسناد قدیمی دست خط این روستا توسط عده‌ای از ترکها آباد گریده است که به علت نبودن راه و مشکل ایاب و ذهاب از روستا مهاجرت کرده‌اند. امکانات فعلی گرماب شامل: دبستان، مسجد، لوله‌کشی آب آشامیدنی از طریق چشمه‌ی زنده خانه، حمام و شورای ده است.
 مقیمی، محمد اسماعیل، جغرافیایی تاریخی شیروان.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی