تصویر برگزیده
آرشیو
آخرین اخبار

فریدونی اضافه می کند: در سال 78، 24 خانوار برای واگذاری زمین مسکونی در این شهرک در بنیاد مسکن ثبت نام کردند و هر خانوار 750 هزار ریال پرداخت کرد.

وی عنوان می کند: سال گذشته نیز 500 نفر متقاضی دریافت زمین در این شهرک بودند.

وی تأکید می کند: از سال 78 تاکنون تنها کاری که در این شهرک انجام شده لوله گذاری آب آشامیدنی است.

وی عنوان می کند: با وجود این که پی گیری هایی تاکنون از طریق بخشداری و فرمانداری انجام شده، اقدامی برای ساخت شهرک به عمل نیامده است.

 

وی با اشاره به معرفی 120 متقاضی توسط بنیاد مسکن برای دریافت وام می افزاید: قرارداد توسط بانک و بنیاد مسکن منعقد شده، اما متأسفانه بنیاد مسکن تاکنون برای عملی کردن تعهد خود درخصوص واگذاری زمین اقدامی نکرده است.

بخشدار مرکزی شیروان هم می گوید: با توجه به نظر کارشناسان، احتمال رانش در روستای گلیان وجود دارد که سبب ایجاد خطراتی برای اهالی خواهد شد، لذا با در نظر گرفتن شهرک روستایی، اهالی باید نقل مکان کنند.

برات زاده درباره آسفالت معبر اصلی گلیان اظهار می کند: برای آسفالت آن 30 میلیون ریال از محل سر فصل اعتبارات معابر دهیاری اختصاص یافت و مسیر ابتدای روستا آسفالت شد اما برای آسفالت معبر اصلی روستا، اهالی مساعدت مالی نکردند و برای عقب نشینی منازل مسکونی خود حاضر به همکاری نشدند.

وی تصریح می کند: آبرسانی به روستای گلیان در ۲مرحله انجام می شود؛ مرحله اول در شهرک روستایی و مرحله دوم در قسمت بالا دست روستا خواهد بود که اکنون در حال ساخت منبع آب می باشیم.

وی می گوید: به علت خشکسالی چشمه ای که آب آشامیدنی اهالی از آن تأمین می شد، خشک شد و با پی گیری های انجام شده از یک چشمه دیگر به روستا آب رسانی سبب می شود که فشار آب در روستا کم شود و به بالا دست روستا، آب نرسد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای معرفی روستای هدف گردشگری گلیان اظهار می کند: اعتبارات گردشگری توسط استانداری پی گیری می شود و قرار است در زمینی که کنار مقبره بابا توکل قرار دارد و با همکاری دهیاری و شورای روستا به میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی واگذار شده است، سرویس های بهداشتی و آلاچیق ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن شیروان می گوید: در روستای گلیان 170 نفر متقاضی ساخت مسکن در شهرک روستایی بودند که برای آن ها پرونده تشکیل شده است.

مهندس حسین زاده اضافه می کند: با بررسی انجام شده تنها 35 نفر از 170 متقاضی واجد شرایط بودند و درخواست بقیه به علت سکونت در شهر رد شد.

وی با اشاره به این که در مرحله اول به 100 نفر زمین واگذار می شود، تصریح می کند: برای توجیه اهالی روستا، جلسه ای با حضور بخشدار، رئیس پاسگاه، اعضای شورا و اهالی در مسجد گلیان برگزار و مشخص شد افراد معرفی شده برای دریافت زمین به صورت رابطه ای انتخاب شده بودند.

به گفته وی همین عامل سبب شد، گروهی موضوع را بررسی کند که این امر سبب به تعویق افتادن واگذاری زمین شد.

وی می گوید: برای تسریع در کار، تمام افراد متقاضی به بانک معرفی شدند، که این کار به منزله پرداخت وام به همه متقاضیان نبود بلکه برای سرعت بخشیدن به امور بود.

وی اضافه می کند: افراد واجد شرایط دریافت زمین با واگذاری زمین و دریافت پروانه ساختمانی، باید برای ساخت و ساز اقدام کنند.

به گفته وی با پی گیری دهیاری و شورای روستا برای واگذاری زمین به افراد واجد شرایط در مدت یک هفته زمین به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیروان می گوید: از اعتبارات خشکسالی 500 میلیون ریال به روستای گلیان برای رفع مشکل آب آشامیدنی اختصاص یافته است.

خسروی درباره رفت و آمد اهالی روستای بالا دست گلیان از معابر اصلی این روستا عنوان می کند: با توجه به پی گیری های انجام شده برای ساخت دیوار ساحلی از اسفراین به شیروان دیگر از داخل گلیان رفت و آمد نخواهد شد و از کنار این دیوار ساحلی رفت و آمد می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی